Udany rok Newagu
Dobrze zakończył się dla Newagu rok 2013. Producent z Nowego Sącza zgarnął zamówienie Kolei Dolnośląskich na 11 ezt-ów. Wszystko wskazuje na to, że od mocnego uderzenia Newag rozpocznie też nowy, 2014, rok. Jak się dowiedzieliśmy w pierwszych dniach stycznia transakcja zostanie sfinalizowana i nowosądecki producent podpisze z dolnośląskim przewoźnikiem umowę na dostawę tych składów. Będzie to jedno z największych zamówień w historii Newagu. Większe są tylko te z Grup Zakupowych: Południowej, obejmujące 19 Impulsów i Zachodniej na 14 takich pociągów. Dla Kolei Dolnośląskich będzie ich 11. To zatem największe zamówienie Newagu od jednego przewoźnika.
Dobra passa Newagu trwa i ostatnio to właśnie firma z Nowego Sącza przełamuje skutecznie dominację największego rywala –bydgoskiej PESY, zgarniając co większe krajowe zamówienia. Przypomnijmy, że to właśnie Newag otrzymał zamówienie Południowej Grupy Zakupowej, obejmujące 19 ezt-ów. To największy przetarg na ezt-y w ostatnich 12 miesiącach. Do tego dodać musimy wspomniane umowy z ZGZ, a także mniejsze kontrakty z Warmińsko-Mazurskiego i Podkarpackiego. Rok 2013 producent może zatem uznać za udany, w zasadzie było to najlepsze 12 miesięcy w historii, tym bardziej, że do sukcesów Newagu musimy debiut jednostki spalinowej 222M, która została dostarczona dla Kolei Mazowieckich oraz pierwsze zagraniczne zamówienie, od włoskiego przewoźnika Ferrovia Circumetnea, a także giełdowy debiut. To właśnie w 2013 roku w Nowym Sączu rozpoczęła się także produkcja składów Inspiro dla Metra Warszawskiego, w konsorcjum z Siemensem. Co więcej Newag, razem ze Stadlerem, wygrał również przetarg na dostawę ezt-ów dla PKP Intercity. Cały czas w Nowym Sączu przeprowadzane są też modernizacje wagonów, lokomotyw i ezt-ów. Trwają ponadto prace przy kolejnych lokomotywach, dwa Dragony dla STK, kończą już testy. To wszystko sprawia, że mijający rok Newag może rzeczywiście uznać za udany. Dalsze perspektywy też wyglądają optymistycznie. W przyszłym roku mają rozpocząć się dostawy Impulsów dla Południowej Grupy Zakupowej, kontynuowana będzie też realizacja kontraktu podpisanego z Zachodnią Grupą Zakupową, w ramach którego pierwsze Impulsy otrzyma województwo lubuskie. Na rok 2014 zaplanowane zostały też dostawy dwóch 37WE dla województwa podkarpackiego. W perspektywie jest także rozstrzygnięcie przetargu PKP Intercity, na dostawę kolejnych ezt-ów, w którym Newag startuje razem ze Stadlerem. Wyniki tego postępowania mamy poznać w styczniu. W Nowym Sączu kontynuowana będzie też budowa składów Inspiro, rozpoczną się prace przy pierwszych pociągach dla PKP Intercity. Roboty w Nowym Sączu nie powinno zatem zabraknąć.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024