Udane testy Dragona dla Lotos Kolej
inforail
17.02.2014 11:19
Udane testy Dragona dla Lotos Kolej
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail pierwsza z pięciu lokomotyw zamówionych w Newagu przez LOTOS Kolej poddana została testom. DRAGON sprawdzany był pod kątem wykorzystywania do prowadzenia pociągów o dużej masie, na trasie o różnorodnych parametrach technicznych. Lokomotywa testowana była na odcinku Jaszczów-Świerże w dniach 7–10 lutego 2014 roku. Jak informuje producent obydwie próby wypadły bardzo pomyślnie dla Dragona.
Lokomotywa startując z prędkości 0km/h (z postoju) bez problemu pokonała wzniesienie o nachyleniu 14 ‰ ciągnąc skład o masie całkowitej prawie 4000 ton.
Lokomotywa startując z prędkości 0km/h (z postoju) bez problemu pokonała wzniesienie o nachyleniu 14 ‰ ciągnąc skład o masie całkowitej prawie 4000 ton.
„Lokomotywa ruszyła i przy niestabilnym napięciu, bez konieczności użycia piaskowania, rozpędziła się do 25km/h”–powiedział maszynista prowadzący lokomotywę, Michał Śnieżek. Maszynista wysoko ocenił bardzo dobre parametry lokomotywy, kontrolę trakcji, oraz prostotę obsługi. „W tej lokomotywie najbardziej podoba mi się to, że wszystkie przełączniki i przyciski są dosłownie pod ręką”— dodał.
Dragon to pierwsza od około 30 lat lokomotywa elektryczna polskiej konstrukcji, oraz jedyny na polskim rynku sześcioosiowy pojazd trakcyjny dostosowany do ciągnięcia ciężkich składów towarowych. Jak informuje producent wyróżnia się siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem, najnowszymi dostępnymi technologiami, dostosowaniem do polskich warunków trakcyjnych i wysokim komfortem pracy maszynisty.
To pierwszy elektrowóz z pięciu zamówionych przez przewoźnika. Umowa na ich dostawę została podpisana 19 września 2012 roku podczas targów InnoTrans w Berlinie. Lokomotywy zostaną przekazane w formie leasingu. Lokomotywa dostała oznaczenie E6ACT-005. Cztery wcześniej wyprodukowane Dragony trafiły do STK Wrocław. Na razie nie ma kolejnych kontraktów na dostawę tych lokomotyw.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024