Tylko Newag chce dostarczyć pociągi dla świętokrzyskiego
Jedna oferta wprzetargu na dostawę dwóch czteroczłonowych ezt-ów dla świętokrzyskiego UrzęduMarszałkowskiego. Czyżby PESA zaczęła realizować strategię odpuszczania?Jeszcze nie tak dawno byłby to pewniak…
Newag zaproponował za dwa ezt-y 44 378 400,00 zł. To o ponad8 mln zł więcej niż zakłada kosztorys. Jak poinformował Urząd zwiększeniebudżetu na zakup pociągów jest brane pod uwagę, stąd też oferta zostanierozpatrzona i oceniona. Newag ma zatem spore szanse na zgarnięcie tegozamówienia. Newag proponuje też 60 miesięcy gwarancji na składy.
Przypomnijmy, że pojazdy mają być przeznaczone do obsługikolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym dla województwaświętokrzyskiego o średniodobowym przebiegu pojazdu w przedziale 350 – 700 km.Zamówienie obejmuje także przeprowadzenie szkoleń osób wskazanych przez zamawiającegooraz świadczenie usług serwisowych w zakresie spełniającym trzy pierwszepoziomy utrzymania pojazdów kolejowych tj. P1, P2 i P3, a także udzielenielicencji na oprogramowanie i dokumentację.
Zamawiający żąda udzielenia gwarancji jakości producenta naminimum 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego ezt.
Wymagany termin odbioru końcowego ezt nie później niż:
— 1 ezt – do dnia 25.10.2018 r,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
— 2 ezt – do dnia 25.02.2019 r.
Czteroczłonowe Impulsy byłyby najdłuższymi ezt-ami wregionie. Dotychczas zakupiono, w ramach PGZ, składy trójczłonowe. Będą w nichmonitory LCD, ergonomiczne fotele z odchylanymi półkami oraz WiFi. Każdy fotelbędzie też wyposażony w gniazdka, dzięki czemu będzie można naładować, np. telefoni laptop. W pociągach zamontowane zostaną też automaty biletowe i miejsca dla rowerów.
„