Tylko Ceske drahy chcą wydzierżawić lokomotywy PKP Intercity
Tylko Ceske drahy chcą wydzierżawić PKP Intercity lokomotywy spalinowe. Przewoźnik złożył ofertę w pierwszej części zamówienia.
A to obejmowało:
Część 1 ? 5 lokomotyw, szacunkowa cena to 4.964.755,60 zł;
Część 2 ? 2 lokomotywy,szacunkowa cena to 1.985.902,24 zł.
Maszyny mają pozostawać do dyspozycji PKP Intercity wokresie obowiązywania nowego rozkładu jazdy, tj. od 11 grudnia 2016 roku do 31grudnia 2017 roku i spełniać następujące wymagania eksploatacyjne i techniczne:
a) prędkość maksymalna ? nie mniejsza niż 100 km/h,
b) przystosowane do jazdy po torze 1435 mm,
c) moc silnika spalinowego nie mniejsza niż 1400 kW,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
d) wyposażone w przewody zasilające powietrze w zakresie 0,8? 1,0 MPa,
e) wyposażone w sprzęgi elektryczne 3kV DC do ogrzewania izasilania układów wentylacji oraz klimatyzacji,
g) wyposażone wradiotelefon przewoźny, czuwak aktywny CA, SHP spełniające wymagania w zakresiełączności pociągowej na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie LinieKolejowe.
Przewoźnik nie informuje jakie lokomotywy proponują Ceskedrahy, można domyśleć się jednak, że chodzi o spalinówki serii 754. Zawydzierżawienie pięciu maszyn Ceske drahy chcą 960.000,00 euro netto (około 4.233.600zł netto). Oferta nie mieści się zatem w kosztorysie – propozycja CD to około 5.207,328 zł brutto.
„