Tylko Cegielski chce budować wagony dla PKP Intercity

inforail
13.06.2012 11:14
PKP Intercity otworzyło oferty na zakup 25 nowych wagonów pasażerskich, które w przyszłości będą obsługiwać trasę Wrocław –Poznań –Bydgoszcz –Gdynia. W przetargu została złożona jedna oferta firmy H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych. Poznański producent oszacował wartość oferty na 175 029 000,00 zł brutto, przy czym termin gwarancji i rękojmi określił na 5 lat. Przypomnijmy, że ostatnia przygoda przewoźnika z Cegielskim nie była zbyt udana. Mimo, iż wagony udało się wprowadzić do ruchu, nastąpiło to z olbrzymim opóźnieniem i w liczbie mniejszej niż pierwotnie zakładano. Czy tym razem będzie lepiej?  
Przewoźnik ogłaszając przetarg wskazał, że przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się kryterium ceny oraz gwarancji. PKP Intercity przeznaczyły na sfinansowanie zamówienia kwotę 188 905 253,66 zł brutto. Sfinansowanie zakupu wagonów ma zostać pokryte w 50% ze środków Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Tylko Cegielski chce budować wagony dla PKP Intercity
Przedmiotem toczącego się postępowania przetargowego jest projekt inwestycyjny polegający na zakupie przez PKP Intercity S.A. nowoczesnego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich na trasie Wrocław –Poznań –Bydgoszcz –Gdynia. Projekt, zakłada zakup 25 fabrycznie nowych, pasażerskich wagonów kolejowych, w tym: 4 wagonów bezprzedziałowych klasy pierwszej, 9 bezprzedziałowych wagonów klasy drugiej (każdy z miejscami na przewóz 8 rowerów), 4 przedziałowych wagonów klasy pierwszej oraz 8 przedziałowych wagonów klasy drugiej przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych. Przewoźnik wymaga, aby wszystkie wagony były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h.
Obecnie PKP Intercity prowadzi cztery istotne programy modernizacji i zakupu taboru – pociągów oraz wagonów. Ich wartość wynosi 580 mln Euro (około 2,5 mld złotych). Wszystkie programy są współfinansowane ze środków UE. 
W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.
Dołącz do nas na Facebooku.