Tylko Cegielski chce budować wagony dla PKP Intercity
inforail
13.06.2012 11:14
Tylko Cegielski chce budować wagony dla PKP Intercity
PKP Intercity otworzyło oferty na zakup 25 nowych wagonów pasażerskich, które w przyszłości będą obsługiwać trasę Wrocław –Poznań –Bydgoszcz –Gdynia. W przetargu została złożona jedna oferta – firmy H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych. Poznański producent oszacował wartość oferty na 175 029 000,00 zł brutto, przy czym termin gwarancji i rękojmi określił na 5 lat. Przypomnijmy, że ostatnia przygoda przewoźnika z Cegielskim nie była zbyt udana. Mimo, iż wagony udało się wprowadzić do ruchu, nastąpiło to z olbrzymim opóźnieniem i w liczbie mniejszej niż pierwotnie zakładano. Czy tym razem będzie lepiej?
Przewoźnik ogłaszając przetarg wskazał, że przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się kryterium ceny oraz gwarancji. PKP Intercity przeznaczyły na sfinansowanie zamówienia kwotę 188 905 253,66 zł brutto. Sfinansowanie zakupu wagonów ma zostać pokryte w 50% ze środków Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Przedmiotem toczącego się postępowania przetargowego jest projekt inwestycyjny polegający na zakupie przez PKP Intercity S.A. nowoczesnego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich na trasie Wrocław –Poznań –Bydgoszcz –Gdynia. Projekt, zakłada zakup 25 fabrycznie nowych, pasażerskich wagonów kolejowych, w tym: 4 wagonów bezprzedziałowych klasy pierwszej, 9 bezprzedziałowych wagonów klasy drugiej (każdy z miejscami na przewóz 8 rowerów), 4 przedziałowych wagonów klasy pierwszej oraz 8 przedziałowych wagonów klasy drugiej przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych. Przewoźnik wymaga, aby wszystkie wagony były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h.
Obecnie PKP Intercity prowadzi cztery istotne programy modernizacji i zakupu taboru – pociągów oraz wagonów. Ich wartość wynosi 580 mln Euro (około 2,5 mld złotych). Wszystkie programy są współfinansowane ze środków UE.
W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024