Tychy: Po co było remontować perony?
Dobiega końca remont dwóch peronów na stacji PKP w Tychach. Wymienione zostały wiaty i naprawiona została nawierzchnia peronów. Pociągi będą się tam jednak zatrzymywać tylko w awaryjnych sytuacjach – alarmuje Gazeta Wyborcza.
Na peronie 1 wymieniono poszycie dwóch wiat peronowych, a ich konstrukcje zostały odmalowane. Na obu została uzupełniona nawierzchnia asfaltowa i postawiono tablice z rozkładem jazdy. Wcześniej całkowicie odnowiony został peron 2, który jest jedynym stale użytkowanym na tyskiej stacji.
Peron 1 służył niegdyś linii Tychy Miasto – Katowice, a przy peronie 3 zatrzymywały się pociągi do Orzesza Jaśkowic. Obecnie oba są zapasowymi, a tory do nich przyległe umożliwiają ruch pociągów pasażerskich. Od kilku lat perony nie są jednak brane pod uwagę w rozkładach jazdy pociągów.
Kolejarze nie planują większego wykorzystania obu wyremontowanych peronów. Według PKP peron 2 całkowicie wystarcza przy obecnym ruchu pasażerskim na stacji w Tychach.
Szczegóły.