Turecka linia kolejowa Marmaray z technologią od Siemens Mobility
Tureckie kolejepaństwowe zainaugurowały główną część rządowego projektu Marmaray,zakładającego połączenie Azji i Europy. W ramach projektu firma SiemensMobility zainstalowała i oddała do użytku systemy ERTMS, CBTC oraz komunikacjęw systemie SCADA.
Obecnie linia kolejowa Marmary ma długość 62 km, gdzie 43 kilometry przebiegająpo azjatyckiej stronie półwyspu, 19 kilometrów po stronie europejskiej, a 14kilometrów całej linii to tunel pod cieśniną Bosfor. Docelowo linia będziemiała 76 km długości i będzie obsługiwała pociągi dla obszaru zurbanizowanegowokół 15-milionowego Istambułu oraz połączenie odcinka Gebze-Halkali zekspresową linią Ankara-Istambuł. Linia kolejowa ułatwi podróż międzykontynentami i zwiększy przepustowość do ponad 75 tysięcy pasażerów na godzinę(w godzinach szczytu pociągi będą kursować co 2 minuty).
Projekt Marmaraypokazuje zaangażowanie władz tureckich w rozwój inteligentnej infrastruktury,mającej na celu nie tylko zmniejszenie wpływu transportu miejskiego naśrodowisko naturalne i jakość życia w mieście, lecz również stanowi lepszepołączenie między dwoma kontynentami – powiedział Michael Peter, szefSiemens Mobility.
Projekt Marmaray jest jednym z filarów planu inwestycyjnegow kolej turecką. Ta część projektu skupiała się na zaprojektowaniu orazwymianie systemów na terenie obszaru zurbanizowanego po obu stronach cieśniny,w tym budowie Centrum sterowania w Maltepe.
Przed projektem, jedyne połączenia między obiema częściamimiasta przed otwarciem tunelu Marmaray pod cieśniną Bosfor były realizowaneprzez dwa mosty drogowe oraz promy. Rząd turecki, starając się poprawić warunkidrogowe postanowił rozbudować infrastrukturę transportową.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obecnie w Turcji Siemens Mobility pracuje na liniachAnkara-Konya, Bandirma-Manisa, Samsun-Kalin, Konya-Karaman-Ulukisla orazYerkoy-Sivas. Dodatkowo firma współpracuje także przy opracowaniu technicznychrozwiązań poprawiających przepustowość pociągów na linii Tekirdag-Muratli.
„