Trzy z sześciu potłuczonych składów Pendolino wróciły na tory
Trzy składy Pendolinoz sześciu, które zostały wcześniej wycofane z eksploatacji ze względu nauszkodzenia podwozi tłuczniem, zostały przywrócone do eksploatacji -poinformowała w przesłanym w czwartek PAP komunikacie Agnieszka Serbeńska,rzecznik prasowy PKP Intercity.
„PKP Intercity dysponuje obecnie 13 z 20 pociągówPendolino. W tej chwili pozostaje wyłączonych z eksploatacji siedem składów: wtym są dwa w naprawie powypadkowej (wskutek ubiegłorocznych zdarzeń podOzimkiem i Modlinem), trzy pozostają na naprawach ze względu na uszkodzenia pokontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziu, dwa pojazdy są na przeglądzieP4” – napisała w komunikacie rzecznik przewoźnika.
„Przewidujemy, że w najbliższym czasie przewoźnikprzywróci kolejne jednostki Pendolino do ruchu. Analizy przyczyn prowadzone sąprzez przewoźnika oraz zarządcę infrastruktury, a także ekspertów PaństwowejKomisji Badania Wypadków Kolejowych. Jesteśmy cały czas w kontakcie zproducentem i staramy się, aby składy jak najszybciej wróciły do ruchu” -dodała.
W ubiegłym tygodniu PKP Intercity poinformowały, że musiaływyłączyć sześć składów typu Pendolino ze względu na uszkodzenia podwozi przeztłuczeń.
Serbeńska poinformowała, że pasażerowie, którzy odbylipodróż w składach zastępczych, mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą dojej uznania jest zachowanie biletu. Reklamację można złożyć korespondencyjnie(wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowejsprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na stronieinternetowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu w maju2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mlneuro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz kosztyutrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.
„