Trzy oferty na modernizację siódemek
Trzy oferty wpłynęływ przetargu PKP Intercity na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomieutrzymania wraz z modernizacją 10 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07.
Złożyli je:
1. Newag – cena 14.617.222,83 zł bez opcji i 16.501.569,92 zopcją, termin wykonania modernizacji – 70 dni, okres gwarancji – 21 miesięcy;
2. ZNTKiM Gdańsk – cena 6.699.514,80 zł bez opcji i 7.828.654,80z opcją, termin wykonania modernizacji – 55 dni, okres gwarancji – 24 miesiące;
3. ZNTK Oleśnica – cena 7.413.670,02 zł bez opcji i 8.385.370,02z opcją, termin wykonania modernizacji – 51 dni, okres gwarancji – 24 miesiące.
PKP Intercity chciały przeznaczyć na ten cel 6.928.932,55 złbrutto bez prawa opcji oraz 8.178.071,35 zł brutto z prawem opcji.
Najbliżej wygranej są zatem ZNTKiM Gdańsk. Kryteria wyboruofert są bowiem następujące:
Termin wykonania naprawy wraz z modernizacją każdej zlokomotyw – Waga: 20
Gwarancja – Waga: 10
Cena – Waga: 70.
Zakres prac jest następujący:
1) Montaż ergonomicznego fotela po stronie maszynisty wdwóch kabinach lokomotywy z zapewnieniem pełnego zakresu regulacji foteli,
2) montaż izolacji cieplnej i akustycznej dwóch kabinlokomotywy,
3) zamontowanie klimatyzatorów (schładzanie powietrza) wdwóch kabinach lokomotywy,
4) wymiana szyb czołowych w dwóch kabinach lokomotywy naszyby klejone z ogrzewaniem elektrycznym i wyprowadzeniem przewodów elektrycznychna kostkę zaciskową – jeżeli zamontowane są szyby bez ogrzewania,
5) montaż rolet przeciwsłonecznych na szybach czołowych ibocznych w dwóch kabinach lokomotywy,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
6) zainstalowanie elektronicznego stabilizatora napięciaszybkościomierza nowego typu,
7) zastosowanie nowego generatora SHP,
8) zainstalowanie elektronicznych stabilizatorów napięciaobwodu czuwaka aktywnego,
9) zastosowanie elektronicznego regulatora temperatury kabinmaszynisty,
10) wymiana tradycyjnych projektorów czołowych na projektoryhalogenowe,
11) obrócenie boczników silników trakcyjnych o 180 stopni(wyjście przewodów zasilających skierowane w dół),
12) dokonanie zabudowy drugiego kanału pneumatyczny RadioStop (wydzielenie w osobny kanał Radio Stop),
13) wymiana wszelkich elementów i urządzenia lokomotywy, wktórych budowie stosowane są materiały zawierające azbest, na elementy i urządzeniapozbawione jego obecności,
14) rozdzielenie obwodów ogrzewania tj. wtyków i gniazd wgprojektu „PKP Intercity” S.A.,
15) zabudowanie wycieraczki szyb czołowych prawej i lewej (nadgórną krawędzią szyby) z napędem elektrycznym i spryskiwaczami szyb, sterowanejednym włącznikiem i regulatorem elektronicznym umieszczonym po prawej stroniepulpitu maszynisty,
16) zabudowanie nowych radiotelefonów cyfrowe umożliwiającełączność w systemie GSM-R/VHF.
To w ramach zamówienia podstawowego. W opcji przewoźnik możeskorzystać z:
1) zamontowania prędkościomierzy elektronicznych i
2) zabudowy układu smarowania obrzeży kół.
„