Trzy oferty na dostawę ezt-ów dla ŁKA (aktualizacja)
Trzy oferty wpłynęływ przetargu na dostawę ezt-ów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zgodnie zprzewidywaniami złożyli je: Stadler, PESA i Newag.
W komunikacie napisano, że oferty w pierwszej kolejności będą zweryfikowane pod względemformalnym. Kolejnym krokiem będzie ich ocena merytoryczna.
Oferent |
Cena |
Koszt utrzymania (za 1 km przebiegu) |
PESA |
257 955 600,00 |
4,059 zł |
Newag |
236 775 000,00 |
1,476 zł |
Stadler |
260 883 000,00 |
2,214 zł |
Przetarg dotyczy produkcji czternastu trzyczłonowychelektrycznych pojazdów trakcyjnych oraz ich utrzymania w okresie dwunastu lat.O wyborze dostawcy zadecydują cztery kryteria: koszt pojazdu, koszt jegopóźniejszego serwisowania, współczynnik efektywności kosztowej mierzony jakoiloczyn zużycia energii i masy pociągu oraz liczba siedzeń stałych w pojeździe.Wskazane kryteria mają zapewnić Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej tabor najbardziejekonomiczny i komfortowy. O cenie pojazdu nie decyduje bowiem jedynie kosztjego produkcji, ale w dużej mierze również dalsze koszty związane z jegoutrzymaniem i eksploatacją.
Zależy nam, aby pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejgwarantowały pasażerom maksymalny komfort podróży oraz ich maksymalnąniezawodność. Wszystko to ma być zapewnione przy niskich kosztach eksploatacji,dzięki którym pociągi mogą być eksploatowane intensywnie przez wiele lat naróżnych liniach- powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.
ŁKA informuje, że wskazane kryteria są policzalne i obiektywne. Nie byłykwestionowane przez producentów taboru. W żaden sposób nie preferują równieżżadnego z potencjalnych dostawców.
„