Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy miesiące Flirtów3 w barwach PKP Intercity

inforail
23.03.2016 08:06

Z końcem grudnia 2015roku na polskich szlakach kolejowych zadebiutowały pojazdy Flirt3, dostarczonePKP Intercity przez Stadler Polska. Właśnie mijają trzy miesiące od ichliniowej premiery. Jak przebiega dotychczasowa eksploatacja? Pytamy producenta.

Drobne usterki, które wystąpiły w pierwszej fazieużytkowania pojazdów zostały zdiagnozowane i wyeliminowane ? mówi nam PawełGręda, Kierownik Serwisu Stadlera na Polskę. Wygląda zatem na to, że przewoźnik powinien być z jednostek zadowolony.Podobnie, jak ze współpracy z ich producentem. Stadler oraz PKP Intercityściśle współpracują w zakresie utrzymania oraz obsługi pojazdów aby zapewnićich bezpieczną oraz bezawaryjną eksploatację. Co więcej, producent w dalszymciągu wspiera pracowników przewoźnika w zakresie bieżącej eksploatacji pojazdów? mówi Paweł Gręda.

Jak się dowiedzieliśmy w ciągu trzech miesięcy liniowejeksploatacji Flirty przekroczyły łączny przebieg 1,5 mln km. Co ważnewprowadzenie do ruchu m.in. tych składów pomogło przewoźnikowi w odzyskaniupasażerów. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail podróżni zaczęli wracać dokolei. Znaczna poprawa jakościowa na trasie Warszawa ? Olsztyn okazała sięzabójcza w skutkach dla PolskiegoBusa, który zlikwidował wszystkie kursy w tejrelacji. Ta wspomniana poprawa to przede wszystkim zamiana składów wagonowychna nowoczesne Flirty. Pasażerowie to zauważyli. Składy wyprodukowane przezStadlera oferują szybką i komfortową podróż, a poza tym m.in. dostęp do WiFi,usługi, z której nie skorzystamy nawet w Pendolino.

Co więcej podróżuje się szybciej. Pojazdy dostarczone przezStadler mogą rozpędzić się do 160 km/h. Na wspomnianej trasie Warszawa ?Olsztyn składy wagonowe takich prędkości raczej nie rozwijały, ponieważ, zpewnymi wyjątkami, były prowadzone lokomotywami EP/U 07.

I wreszcie niezawodność. Jak informuje producent Flirtówwymagania kontraktowe w zakresie współczynników są spełnione. Przypomnijmy, żezgodnie z umową zawartą między stronami, za serwisowanie składów odpowiada ichproducent.