Trzy kwartały 2019 roku i inwestycje taborowe o wartości 1,75 mld zł w PKP Intercity
Nie zwalniają tempainwestycje taborowe PKP Intercity. Wartość podpisanych w tym czasie umów lubopcji rozszerzonych kontraktów wynosi ponad 1,75 mld zł brutto.
Jak podaje przewoźnik bardzo istotny wpływ na dalszy wzrostliczby pasażerów będzie mieć konsekwentnie rosnący komfort podróżowaniawynikający z intensywnych inwestycji przewoźnika w nowoczesny tabor. Pierwszetrzy kwartały 2019 roku przyniosły kolejne podpisane lub rozszerzone umowy wramach największego programu inwestycyjnego w historii spółki pt. „PKPIntercity – Kolej Dużych Inwestycji”.
Modernizacja ED74
Przewoźnik m.in. podpisał wartą blisko 275 mln zł bruttoumowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjumspółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz PESABydgoszcz.
Dodatkowe wagony odFPS
Prawie 224 mln zł brutto PKP Intercity zainwestowało wrozszerzenie umowy o kolejne 26 wagonów z H. Cegielski – Fabryka PojazdówSzynowych w Poznaniu, która w wariancie podstawowym zakładała dostarczenie 55nowych wagonów pasażerskich. Z poznańskim producentem taboru przewoźnikpodpisał także umowę na modernizację 10 wagonów osobowych z przekształceniem nawagony restauracyjne. Wartość kontraktu wynosi 61,4 mln zł brutto.
12 Flirtów odStadlera
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kluczowym wydarzeniem i zarazem jednym z filarów programuinwestycyjnego było podpisanie wartego ponad miliard złotych brutto kontraktuze spółką Stadler Polska na dostawę wraz ze świadczeniem usług utrzymania 12nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Więcej Griffinów
PKP Intercity rozszerzyło także umowę na zakup 20 nowychlokomotyw elektrycznych z firmą NEWAG, zamawiając dodatkowo 10 nowoczesnychlokomotyw Griffin. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln złbrutto, w tym sama opcja na dodatkowe pojazdy to 183,8 mln zł brutto.
„