Trzech chętnych na modernizację lokomotyw SM42
inforail
29.04.2013 23:07
Trzech chętnych na modernizację lokomotyw SM42
29 kwietnia 2013 roku upłynął termin składania ofert w przetargu na modernizację 20 lokomotyw spalinowych typu SM42, przeznaczonych do prac manewrowych przy pociągach PKP Intercity SA. Łącznie do przetargu przystąpiło trzech oferentów –CZ LOKO, Newag i PESA. Te dwie ostatnie firmy są dobrze znane, Czesi na polskim rynku dopiero raczkują, mają już jednak swoje przedstawicielstwo i pewne sukcesy. We współpracy z …PESĄ przeprowadziła modernizację lokomotyw SM 42, należących do PKP Cargo. Wykonywała również prace przy lokomotywach 753.7, 709, 724/744, 740/742 czy 797. Oferta Czechów jest jednak najdroższa, najniższą cenę zaproponował Newag, i to zarówno w zadaniu 1, jak i 2. Ale cena to nie wszystko. Liczy się również gwarancja. Teraz komisja przetargowa sprawdza dokumenty pod względem formalnym.
Postępowanie przetargowe zostało podzielone na dwa zadania. Oto jak wyglądają poszczególne oferty:
LP |
Nazwa zadania
|
Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia (brutto)
|
NEWAG S.A.
|
CZ LOKO
|
PESA
|
1
|
wykonanie modernizacji 10 lokomotyw spalinowych wraz z wymianą silnika spalinowego na nowy oraz wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy i jazdę z wykorzystaniem energii z akumulatorów
|
36 900 000,00
|
35 547 000,00
|
45 934 350,00
|
37 515 000,00
|
2
|
wykonanie modernizacji 10 lokomotyw spalinowych wraz
z wymianą silnika spalinowego na dwa nowe oraz wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną |
43 050 000,00
|
41 143 500,00
|
–
|
46 494 000,00
|
Jak wspomnieliśmy przewoźnik przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierować się dwoma kryteriami: ceny –waga 80% oraz gwarancji na pojazdy –waga 20%.
Zmodernizowane lokomotywy będą pracować przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim oraz Gdynia Grabówek. Docelowe parametry techniczne lokomotyw to m.in.: moc 800 – 1000 kW, prędkość maksymalna co najmniej 90 km/h. Dla 10 z 20 lokomotyw zakres zakładanych prac modernizacyjnych obejmuje, oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną. Umożliwi to przewoźnikowi wykorzystywanie zmodernizowanych lokomotyw do prowadzenia sezonowych pociągów do miejscowości wypoczynkowych np. w relacjach Gdynia – Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn – Mamonowo, gdzie nie ma zelektryfikowanych linii.
Dzięki modernizacji, lokomotywy będą emitować mniej spalin i hałasu. Tabor będzie posiadał deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz interoperacyjności (zgodność z unijnymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności TSI) oraz dyrektywą 2004/26 określającą wymagania w zakresie emisji zanieczyszczeń przez silniki spalinowe pojazdów kolejowych. Spółka wymaga realizacji przedmiotu zamówienia w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy (III kwartał 2015 roku).
Finansowanie zakupu jest planowane w części z funduszy Unii Europejskiej – w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-20013. Jesienią 2012 r. projekt został umieszczony na liście rezerwowej projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024