Trwają prace przy łódzkim metrze
Rusza budowa tuneluśrednicowego pod Łodzią – poinformował tamtejszy Urząd Miasta.
W ramach inwestycji powstanie najdłuższy tunel kolejowy wPolsce, podziemne stacje, kilometry torów. A to oznacza nowe kierunki podróży iszybki transport publiczny. Prace już się rozpoczęły.
Inwestycja jest imponująca. Tunel pod Łodzią o długości 6 kmbędzie drążyła maszyna o długości 100 m i ciężarze 266 ton. Średnica tarczyurządzenia, które zostanie sprowadzone z Niemiec wynosi 13 m, a do wybraniajest prawie 150 tys. metrów sześciennych ziemi z wykopów.
Za trzy lata naszemiasto nie będzie już takie samo, Łódź się zmienia, a tunel średnicowy, czyli”małe łódzkie metro” odmieni nie tylko komunikacyjne szlaki kolejowew Polsce, ale także usprawni komunikacje miejską – powiedziała prezydentHanna Zdanowska na konferencji prasowej na skrzyżowaniu al. Kościuszki i ul.Zielonej, gdzie ma powstać śródmiejska stacja przesiadkowa, a druga będzie przyw rejonie Manufaktury.
Jak poinformował p.o. dyr. Departamentu Architektury iRozwoju UMŁ Robert Kolczyński, maszynabędzie się posuwała w tempie 6 m na dobę wiercąc i budując jednocześnie ścianytunelu, który ma połączyć linie kolejowe dwóch łódzkich dworców. Przystankiprzesiadkowe z peronami i wyjściami będą realizowane metodą odkrywkową iosadzone na poziomie 20 m pod ziemią.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W tej chwili inwestor, czyli PKP PLK przygotowuje się doprzygotowania terenu pierwszego odwiertu. Całkowity koszt inwestycji wyniesie1,5 mld zł.
„