Trwają prace na stacji Kwidzyn
Trwają roboty nastacji Kwidzyn, gdzie rozebrano już dwa perony oraz większość torów irozjazdów. Wykonawca zdemontował także zadaszenie wyjścia oraz poszycie wiatperonowych nad peronem nr 2 – poinformowały PKP PLK.
Poddane zostaną one teraz renowacji pod okiem konserwatorazabytków. Wykonawca przygotowuje się już do budowy nowej konstrukcji peronu.Lepszy dostęp do pociągów zapewni budowa nowego przejścia podziemnego, któratakże zastąpi dotychczasową konstrukcję. Wygodny dostęp na perony zapewnimontaż trzech wind.
Trwa już budowa dwóch nowych torów. Wybudowane na stacjizostały 3 nowe rozjazdy, czyli ważne elementy infrastruktury kolejowej,umożliwiające przejazd pociągów z jednego toru na drugi. Ponadto, na odcinkuGardeja – Ryjewo, wykonano specjalistycznym pociągiem PUN wymianę podkładów iszyn na odcinku o łącznej długości ok. 30 km.
Trwają także przygotowania do przeprowadzenia zasadniczychprac torowych na odcinku od Gardei do Malborka. Wykonawca gromadzi materiałyniezbędne do sprawnego wykonania remontu infrastruktury. Na place składowezwieziono już 60 km szyn, 73 tys. podkładów betonowych oraz 150 tys. tonmateriałów. Wszystko po to, by podczas zamknięcia toru, sprawnie przeprowadzićwymianę tych elementów infrastruktury. Rozpoczęcie tych robót zaplanowano naprzełomie II i III kwartału 2018 roku.
PKP PLK informują, że komfortową podróż zapewni 9odnowionych stacji i przystanków osobowych. Przebudowane zostaną perony na 5stacjach: Gardeja, Sadlinki, Kwidzyn, Ryjewo, Sztum oraz 4 przystankach:Dziwno, Brachlewo, Sztumska Wieś, Gościszewo. Lepszą obsługę pasażerów zapewniąnowe wiaty z siedzeniami, nawierzchnia antypoślizgowa, funkcjonalneoświetlenie, informacja dla pasażerów oraz czytelne oznakowanie peronów.Wszystkie objęte pracami przystanki i stacje zapewnią dobrą obsługę osóbniepełnosprawnych. Cykliści ucieszą się ze stojaków na rowery.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na 56 km linii przebudowanych będzie 36 przejazdówkolejowo-drogowych. Kierowców dodatkowo ostrzegać będą czerwone światłasygnalizacji oraz rogatki. Sprawny ruch pociągów będzie możliwy dziękiremontowi łącznie 70 km torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Pociągiprzyśpieszą do 120 km/h również dzięki przebudowie 126 obiektów inżynieryjnychw tym 3 mostów i 13 wiaduktów. Pozwoli to na szybsze podróże na odcinkuGrudziądz – Malbork i skrócenie dotychczasowego czasu przejazdu o ok. 13 minut.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinekgranica województwa – Malbork” dofinansowany jest w ramach RegionalnegoProgramu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Wartość prac to 218,8 mln zł.Dofinansowanie UE do całkowitej wartości projektu wynosi 180,5 mln zł.Zakończenie robót planowane jest jesienią 2019 roku.
„