Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace na stacji Gdańsk Główny

inforail
23.07.2020 06:45

Na stacji GdańskGłówny pasażerowie korzystają z wind oraz schodów ruchomych i odnowionychprzejść. Podróże ułatwia nowoczesny system informacji pasażerskiej – podały PKPPolskie Linie Kolejowe.

Wartość prac to blisko 50 mln zł netto. Inwestycjarealizowana dzięki współfinansowaniu że środków unijnych POIiŚ i zapewniławszystkim podróżnym dogodny dostęp na perony oraz do pociągów. Pasażerom służynowy system informacji wizualnej o rozkładzie jazdy, zintegrowany z nagłośnieniem.Komunikaty głosowe i wizualne są podawane jednocześnie. Na peronach nr 1 i 2zamontowano 20 dwustronnych wyświetlaczy, 10 zegarów oraz 8 infokiosków. Przywyjściach z przejść podziemnych jest 16 wyświetlaczy.

Już od 2019 r. dwie windy oraz dwie pary schodów ruchomychprowadzą z przejścia podziemnego w kierunku budynku dworca na perony nr 1 i 2.Windy oraz schody ruchome, prowadzące na zmodernizowane perony z przejściapodziemnego w kierunku centrum miasta i dworca autobusowego, są dużymudogodnieniem dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W obszarze stacji, tam gdzie to było możliwe, zachowanooryginalne kolejowe wyposażenie. Odnowione są wiaty, a wyjątkowy charakterstacji podkreślają stylizowane na historyczne lampy i ławki. Dobrą orientacjęna stacji gwarantują podróżnym nowe gabloty informacyjne oraz czytelneoznakowanie – podały PKP PLK.

W zakresie obsługi podróżnych, na stacji Gdańsk Głównyzadbano nie tylko o dostępność i funkcjonalność, ale i o estetykę. Pozaperonami odnowione są przejścia podziemne. Wymieniono posadzkę oraz okładzinyścian i sufitu. Nowe, energooszczędne oświetlenie ułatwia drogę. Odnowione sąschody prowadzące na perony oraz na ul. Podwale Grodzkie. Osobom niewidomym iniedowidzącym łatwiej jest się poruszać dzięki liniom naprowadzającym naperonach oraz w przejściach podziemnych.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ześrodków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura iŚrodowisko. Wartość zadania o nazwie „Poprawa stanu technicznego infrastrukturyobsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II GdańskGłówny”, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wynosi 49,5 mlnzł netto, a dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko– 85 proc. (PKP PLK)