Trwają prace na Rail Baltica
Postępuje budowamostów na Bugu, Bojewce i Nowej Treblince. Pasażerowie stopniowo korzystają znowych peronów – informują PKP PLK.
Spółka podaje, że wykorzystywane są już nowe tory. Za ponad500 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe modernizująodcinek Sadowne – Czyżew na trasie Rail Baltica między Warszawą aBiałymstokiem. Krótsze i wygodniejsze podróże zachęcą do podróżowania pociągamim.in. z Mazowsza i Podlasia.
Nowe mosty
Na mostach na Bojewce i Nowej Treblince wykonano już nowekonstrukcje na jednym torze. Przygotowywany jest montaż szyn. Budowany odpodstaw 300-metrowy most na Bugu ma już trzy przęsła. Szykowane są do zabudowydwa kolejne. Po zakończeniu prac nowy łukowy most przejmie ruch pociągów. Staraprzeprawa zostanie wówczas rozebrana, a za rok we wrześniu będzie już gotowynowy obiekt dla drugiego toru.
Wybudowany dwutorowy most kolejowy na Bugu oraz dobudowadrugiego toru na odcinku Prostyń Bug – Małkinia zapewnią płynny przejazdwiększej liczby pociągów. Dotychczas składy kursowały tylko po jednym torze, coograniczało liczbę pociągów -przepustowość trasy.
Dla pasażerówwygodniejsze podróże
Na 35 km odcinku Sadowne- Czyżew 12 nowych, wyższych peronówz wiatami, ławkami, dostępnych dla osób z ograniczoną możliwością poruszaniasię, ułatwi obsługę na stacjach Małkinia, Sadowne oraz przystankach: ZarębyKościelne, Kietlanka, Szulborze Koty i Prostyń Bug.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na stacji Sadowne podróżni korzystają już z nowej krawędziperonu. Zamontowano nowe oświetlenie. Pociągi jeżdżą nowym torem zwykorzystaniem przebudowanej sieci trakcyjnej. Na stacji Małkinia wykonawcabuduje peron i przygotowuje nowy tor. Postępuje budowa nowego przejściapodziemnego, które zwiększy wygodę podróżnych w dostępie do pociągów. Wykonanopierwszy etap prac pod torami. Jest gotowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania(LCS). Nowoczesne urządzenia zapewnią sprawny i bezpieczny przejazd pociągów.Podczas prac na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi kursują obok robót po jednymtorze.
Warszawa – Białystokponiżej 2 godzin
Kompleksowa modernizacja linii Rail Baltica zapewni sprawnepodróże z Warszawy do Białegostoku. Pociągi pojadą szybciej – pasażerskie zprędkością do 160 km/h a składy z towarami do 120 km/h. Większy poziombezpieczeństwa zapewnią też nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym izmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. Zakończenie robót Sadowne – Czyżewzaplanowano na koniec 2019 r.
Na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz – Sadownezasadnicze prace zostały jużzrealizowane. W przyszłym roku rozpoczną się roboty na podlaskim fragmencieRail Baltica, od Czyżewa doBiałegostoku. Zakończenie modernizacji linii kolejowej do stolicy Podlasiaplanowane jest na 2021 r. Wówczas skróci się czas przejazdu międzyWarszawą a Białymstokiem do poniżej 2godzin. Inwestycja zapewni szybkie i sprawne połączenia kolejowe, przewóz ładunkóworaz przyspieszy rozwój gospodarczy Podlasia.
„