Trwają prace między Trzebinią a Czechowicami Dziedzicami. Docelowo 120 km/h
foto: PKP PLK
PKP Polskie Lnie Kolejowe rozpoczęły kolejny etap przebudowy trasy kolejowej nr 93 łączącej województwo małopolskie ze Śląskiem na odcinku pomiędzy Trzebinią i Czechowicami Dziedzicami.
Zakończenie wszystkich robót planowane jest w 2021 roku.
Drugi tor
Jak poinformowała w piątek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, w kolejnym etapie inwestycji wykonawca przebuduje drugi tor między Libiążem a Oświęcimiem, a także urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną i obiekty inżynieryjne. Zmodernizowane zostaną również perony na stacjach kolejowych.
Dzięki inwestycjom na trasie Trzebinia - Oświęcim - Czechowice Dziedzice czas przejazdu skróci się prawie o połowę, do ok. 40 minut. Podniesiony będzie standard obsługi podróżnych dzięki przebudowie i modernizacji 10 stacji i przystanków: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co zrobiono?
Do tej pory - wskazała przedstawicielka PLK - zakończono modernizacje peronów m.in. w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie, a także ułożono nowy tor między Libiążem do Oświęcimiem.
Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie pojadą między Trzebinią i Czechowicami Dziedzicami z prędkością 120 km/h, a towarowe - 80 km/h.
Przedsięwzięcie PLK realizowane jest w ramach dwóch umów, na odcinek Trzebinia - Oświęcim oraz Oświęcim - Czechowice Dziedzice. Inwestycje wchodzą w skład projektu dotyczącego modernizacji linii kolejowej nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dofinansowanie unijne wynosi prawie 686,6 mln zł netto.(PAP)