Trwa remont na linii Zagórz-Krościenko
zdjęcie ilustracyjne
Niemal 11 mln zł ma kosztować remont mostu kolejowego nad Sanem na linii Zagórz-Krościenko na Podkarpaciu. Prace przy inwestycji już się rozpoczęły i potrwają do końca przyszłego roku.
Jak poinformowała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK, wykonawca pracuje już przy demontażu starych torów na dojazdach do mostu. „Następnie remontowane będą dwa żelbetowe filary mostu, który ma długość 165 metrów” – dodała.
Zabytkowy most w remoncie
Prace obejmą również dwie zabytkowe kamienne podpory, które zostaną odrestaurowane i zachowają historyczny charakter. Jak podkreśliła Szalacha, prace przy moście zaplanowano etapami.
„W czasie przyszłorocznych wakacji zachowana będzie przejezdność trasy z Zagórza przez most nad Sanem w stronę do miejscowości Uherce i Krościenko. To zapewni możliwość wakacyjnych przejazdów pociągiem w Bieszczady” – powiedziała.
Drugi etap po wakacjach
Po sezonie letnim, we wrześniu 2021 r. rozpocznie się drugi etap inwestycji i nastąpi wymiana wyeksploatowanych przęseł mostu na nowsze.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak zaznaczyła Szalacha, wykorzystane będą konstrukcje o wadze 350 ton pochodzące z kolejowego mostu znad Wisły w Krakowie. „Montaż przęseł zakończy się do grudnia 2021r. Będą również ułożone nowe tory” – dodała.
Jak podkreśliła, dzięki nowej konstrukcji mostu po przeprawie będą mogły jeździć cięższe pociągi, umożliwi to przewóz towarów na tej linii.
Przedstawicielka PLK podkreśliła również, że historia mostu nad Sanem w Zagórzu zostanie utrwalona. „Zachowamy historyczne przęsło z końca lat 90-tych XIX w. Element zostanie wyeksponowany na nasypie kolejowym w sąsiedztwie toru" - zaznaczyła.
Wykonawcą prac za niemal 11 mln zł jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. (PAP)