Trwa modernizacja linii Szczytno – Pisz
Realizacja KrajowegoProgramu Kolejowego o wartości blisko 76 mld zł jest już bardziej zaawansowananiż inwestycje w całej ubiegłej perspektywie 2007 – 2015 – podały PKP PLK.
Co słychać zatem na Warmii i Mazurach? Jest dobrze.
PLK na trasieSzczytno – Pisz zapowiada krótsze podróże
Na linii Szczytno – Pisz wymieniono 60 km toru. Na stacjach i przystankach m.in.Szczytno, Ruciane-Nida i Pisz widać efekty prac przy budowie nowych peronów.Zmodernizowane obiekty zaoferują podróżnym lepszą obsługę. Po przebudowie sąwyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchniai funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku.Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska.Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwościporuszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe.
Na trasie zamontowano nowoczesne urządzenia sterowaniaruchem. Dzięki nim wzrósł poziom bezpieczeństwa. Sprawny przejazd zapewniajązmodernizowane mosty w Rucianem-Nidzie i Wałpuszu. Obiekty przeszły testyobciążeniowe i spełniają wymagania m.in. do szybszych przejazdów cięższychskładów. Nowa nawierzchnia na przejazdach kolejowo-drogowych zapewni lepszyprzejazd aut. Po zamontowaniu urządzeń zabezpieczających dodatkowo zwiększy siępoziom bezpieczeństwa na styku toru i drogi.
Na trasie Szczytno – Pisz trwają odbiory peronów, torów inowoczesnych urządzeń sterowania. Linia przygotowywana jest do ruchu. Wpaździerniku przewoźnicy odbędą jazdy testowe i zapoznawcze. Pociągi rozkładowemają wrócić na trasę od 20 października 2019 roku.
W II kwartale 2020 roku oddany będzie do ruchu odcinek Pisz– Ełk. Na tej trasie niezbędne są dodatkowe prace – kompleksowa wymianakonstrukcji na dwóch mostach w Piszu i Ełku. Zakres robót określiła specjalnaekspertyza.
Modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Ełk na odcinkuSzczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego PolskaWschodnia. Efektem prac będą szybsze i wygodniejsze podróże ze Szczytna doEłku. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu wrelacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróżna trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h. Skorzystająmieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy iszkoły. Będzie dobra oferta dla turystów. Inwestycja zapewni łatwiejszy dostępdo atrakcyjnych miejscowości wypoczynkowych: Ruciane Nida oraz Pisz.
Inwestycja wliczbach:
1 nowy przystanek: Pisz Wschodni;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
4 przebudowane stacje: Szczytno, Pisz, Spychowo, Drygały;
14 przebudowanych przystanków, m.in. Nowa Wieś Ełcka,Ruciane-Nida;
99 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe;
9 przebudowanych mostów i wiaduktów;
24 nowych rozjazdów;
ok. 113 km torów.
„