Trenitalia kupuje AnsaldoBreda V250 wyprodukowane dla Belgów i Holendrów

inforail
18.08.2017 09:15

Trenitaliapotwierdziła 11 sierpnia, że nabyła 17 z 19 pociągów AnsaldoBreda V250zamówionych przez Koleje Niderlandów (NS) i Belgijskie Koleje Narodowe (SNCB).

Miały one kursować na trasie Amsterdam – Bruksela. Pociągizostały zwrócone do AnsaldoBreda w 2014 r., po tym, jak producent osiągnąłporozumienie z NS i SNCB. Trenitalia planuje skorzystać z pociągów w regionie Apulii. Będą kursować m.in. do Neapolu iRzymu. Umowa obejmuje też pięć lat pełnej umowy serwisowej z opcją napięcioletnie jej przedłużenie.

Zamówione już w 2004 roku pociągi V250 zostały wycofane wstyczniu 2013 roku, po niewiele ponad miesiącu pracy przewozowej w ruchumiędzynarodowym, w skutek serii usterek technicznych. Belgijski operator SNCBnastępnie wypowiedział umowę na trzy pociągi, które nie zostały dostarczone, akoleje NS zdecydowały, w czerwcu 2013 roku, o rezygnacji z projektu, mimo żeodebrały już kilka pociągów i skierowały je na trasy. Obie strony, producent iprzewoźnik, przyznawały wówczas, że pociągi mogły zostać naprawione i ponownieskierowane do komercyjnego świadczenia usług. Zgodnie jednak ze wspólnymoświadczeniem, spór między stronami dotyczył różnych oczekiwań, po spełnieniuktórych składy mogłyby ponownie wyruszyć na trasy, a także kwestii finansowych.W fabryce firmy pociągi zostały przebudowane i zmodyfikowane do potrzeb innegooperatora – Trenitalii.