Trasa Katowice ? Kraków ma potencjał
Trasa Katowice ? Kraków może być porównywalna do tej zWarszawy do Łodzi ? powiedział Jacek Leonkiewicz, Prezes PKP Intercity. Izapowiedział, że składy przewoźnika mają tam kursować nawet co 30 minut. Ale towszystko melodia przyszłości. Plany te trzeba odłożyć na ?po remoncie?. Dziśpociągi z Katowic do Krakowa jadą rekordowo długo, bo aż ponad 2 godziny. Dlaporównania PolskiBus.com na pokonanie tej samej trasy potrzebuje godzinę i 15minut.
Tymczasem remont odcinka Katowice ? Kraków opóźnia się.Roboty mają zacząć się z końcem roku, a to oznacza, że prace są znacznieopóźnione. Remont ma zostać podzielony na trzy etapy. PKP PLK kilka dni temu ogłosiły postępowanie przetargowe na modernizację linii Katowice ? Kraków na odcinku Trzebinia ? Krzeszowice. To już ostatni z przetargów na tę trasę. Zakończona została faza przygotowawcza i cały odcinek Kraków – Katowice wkroczył w fazę realizacyjną ? mówił kilka dni temu Marcin Mochocki członek zarządu ds. realizacji inwestycji w PKP PLK.
Kiedy prace się zakończą? Tego nie wiemy. PKP PLK nie podajądokładnej daty zakończenia prac remontowych. Nieoficjalnie mówi się, że mogąone potrwać nawet kilka lat. Dobra wiadomość jest taka, że po zakończeniu pracmodernizacyjnych pociągi mają pojechać z Katowic do Krakowa poniżej godziny. Po zakończeniu prac modernizacyjnych pociągi szlakiem Katowice – Kraków będą mogły jeździć 160 km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„