TransInfo Archiwum|Inforail|Producenci|Trako 2011: Bombardier dostarczy PKP PLK urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Trako 2011: Bombardier dostarczy PKP PLK urządzenia sterowania ruchem kolejowym
inforail
13.10.2011 12:43
Trako 2011: Bombardier dostarczy PKP PLK urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail podczas trwających w Gdańsku targów TRAKO Bombardier Transportation podpisał, z PKP Polskie Linie Kolejowe, czteroletnią umowę na dostawę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz części zamiennych dla sieci kolejowej w Polsce. Łączna wartość kontraktu to około 36 mln złotych (8 mln Euro lub 11 mln USD).
Na mocy zawartej umowy Bombardier dostarczy urządzenia detekcji pociągu oraz liczniki osi BOMBARDIER EBI Track, napędy zwrotnicowe EBI Switch, sygnalizatory EBI Light, systemy sygnalizacji przejazdowej EBI Gate oraz przekaźniki, a także części zamienne dla już zainstalowanych komputerowych systemów zależnościowych EBI Lock 850 i EBI Lock 950 oraz systemów sygnalizacji przejazdowej EBI Gate. Systemy i urządzenia dla PKP PLK dostarczane będą w okresie od 2012 do końca 2015 roku przez Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. w Katowicach. Niektóre części zamienne będą pochodzić ze Szwecji.
Systemy naszej produkcji świetnie sprawdziły się na rynku polskim oraz na całym świecie, a to zamówienie jest kolejnym potwierdzeniem zaufania, jakim nasz klient darzy nasze rozwiązania technologiczne. Ta czteroletnia umowa jest ważnym kontraktem dla prowadzonej przez nas działalności w Polsce –powiedział Sławomir Nalewajka, Prezes Zarządu Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z.o.o. W tym miejscu słów parę poświęcić Spółce Bombardier Transportation (ZWUS) Polska z siedzibą w Katowicach. Jej wyłącznym właścicielem jest Bombardier. Ponad osiemdziesięcioletnie doświadczenie w dostarczaniu najnowszych technologii dla sieci kolejowej w Polsce oraz certyfikat IRIS, BT ZWUS oraz doskonała znajomość realiów polskiego rynku –to najlepsze rekomendacje firmy. Około 450 pracowników spółki projektuje i produkuje pełne spektrum urządzeń sterowania ruchem dla linii magistralnych, transportu miejskiego oraz przemysłu, które dostarczane są w Polsce i na świecie.
Wspomnieć należy, iż urządzenia Bombardiera nie będą przecież nowością na polskim rynku kolejowym. Dość powiedzieć, że dostawy rozwiązań BOMBARDIER INTERFLO 200 na odcinki korytarzy transportowych E59, E65, E30, E20. Obecnie Bombardier realizuje także pierwsze w Polsce wdrożenie systemu ERTMS (INTERFLO 450) na linii E30. Firma zabudowała już także ponad 80 komputerowych systemów zależnościowych na sieci kolejowej w Polsce, a także ponad 2000 systemów sygnalizacji przejazdowej na całym świecie. Bombardier dostarczył także systemy automatycznej kontroli pociągu CITYFLO 350 dla metra w Warszawie i Pradze.
Stale uczestniczymy w rozwoju i modernizacji infrastruktury kolejowej w Polsce, również w zakresie dostaw części zamiennych dla urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Firma Bombardier ma w Polsce ugruntowaną pozycję, dodatkowo umocnioną najnowszym kontraktem – mówił Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.
Oferta Dywizji Rail Control Solutions Bombardier Transportation obejmuje pełną gamę rozwiązań CITYFLO dla komunikacji miejskiej, począwszy od systemów sterowanych ręcznie do całkowicie zautomatyzowanych, jak również systemów opartych na łączności radiowej. Ponadto, Dywizja dostarcza rozwiązania INTERFLO dla kolejowych linii magistralnych –od systemów konwencjonalnych do systemu ERTMS Poziom 2. Bombardier ma również w swojej ofercie całą gamę przytorowych oraz pokładowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024