Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Toruń: Koniec problemów pasażerów Arrivy

inforail
03.01.2008 16:05
Udało się wyeliminować większość problemów, z jakimi borykało się debiutujące w regionie konsorcjum PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska. Niemal wszystkie pociągi kursują już punktualnie a nieliczne spóźnienia zredukowane zostały do rzędu 5-7 minut i wynikają z problemów ze skomunikowaniem. Do końca stycznia, Arriva wprowadzi na tory własny tabor, czekający obecnie na homologację.   
 

Poprawa sytuacji to efekt przygotowanego przez kopnsorcjum i zaaprobowanego przez zarząd województwa programu naprawczego. Prywatny przewoźnik zobowiązał się w nim wprowadzić własne składy, przeorganizować służby dyspozytorskie, dodatkowo przeszkolić swój personel, a w pięciu punktach na terenie całego regionu utrzymywać w stałej gotowości do wyjazdu autobusy komunikacji zastępczej. Zadba też o dobrą informację dla podróżnych. Większość z tych założeń wprowadzono już w życie.
Niedługo na tory wyjedzie też drugi dwuczłonowy szynobus wyprodukowany w bydgoskiej fabryce Pesa. Komunikacja zastępcza na trasie Toruń-Sierpc będzie kursowała do końca stycznia, kiedy prawdopodobnie zakończy się proces homologacji nowych, zamówionych przez PCC/Arrivę składów. Świadectwa homologacji przyznaje Urząd Transportu Kolejowego, który obecnie bada nowy tabor konsorcjum.
Marszałek Piotr Całbecki zdecydował, że cały czas będzie patrzył na ręce regionalnym przewoźnikom – nie tylko konsorcjum, ale także państwowej spółce PKP Przewozy Regionalne. W tym celu na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego zostanie zakupiony program komputerowy, umożliwiający stałe monitorowanie ruchu pociągów obu przewoźników w całym regionie. Nadal też w teren jeździć będą kontrolerzy Urzędu Marszałkowskiego, którzy wyrywkowo będą monitorować sytuację na torach oraz standard obsługi podróżnych.