TLK Szyndzielnia nie dla Bielska ? dlaczego i co w zamian?
W rozkładzie jazdypociągów edycji 2016/2017, który wszedł w życie 11 grudnia 2016 r., niezaplanowało kursowania pociągu TLK „Szyndzielnia” relacji Bielsko-Biała Główna? Poznań Główny w związku z optymalizacją siatki połączeń na odcinkuBielsko-Biała Główna ? Katowice.
Jak informuje Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w MIB, decyzjata została podjęta na podstawie przeprowadzonej przez PKP Intercity analizypopytowej dla omawianego odcinka z której wynika, że w rozkładzie jazdypociągów edycji 2015/2016 średnia zajętość w pociągu TLK nr 74102/3 i 47102/3″Szyndzielnia” na odcinku Katowice ? Bielsko-Biała ? Katowice wyniosła ok. 15%. Dlatego, relacja pociągu TLK „Szyndzielnia” została skrócona o odcinekBielsko-Biała Gówna ? Katowice przy jednoczesnym wydłużeniu relacji pociągu oodcinek Poznań Główny ? Kołobrzeg.
W związku z powyższym, w godzinach zbliżonych do kursowaniapociągu TLK nr 74102/3 i 47102/3 „Szyndzielnia” zaplanowano kursowanie pociąguTLK nr 84102/3 i 48102/3 „Szkuner” relacji Katowice ? Kołobrzeg ? Katowiceprzez Poznań Główny.
Jako alternatywne połączenie z Bielska-Białej do Poznania,PKP Intercity zaproponowały podróżnym przejazd pociągiem Kolei Śląskich nr49716 (odjazd ze stacji Bielsko-Biała Główna o godzinie 08:13, przyjazd doKatowic o godzinie 09:17) z przesiadką do pociągu TLK nr 48102/3 „Szkuner”(odjazd z Katowic o godzinie 09:27, przyjazd do Poznania Głównego o godzinie13:26). W przypadku połączenia powrotnego, możliwa jest podróż pociągiem TLK nr84102 „Szkuner” (odjazd z Poznania Głównego o godzinie 14:40, przyjazd doKatowic o godzinie 18:47) z przesiadką do pociągu Kolei Śląskich nr 44195(odjazd z Katowic o godzinie 19:37, przyjazd do Bielska-Białej o godzinie20:44).
Wprowadzona zmiana w rozkładzie jazdy pociągów 2016/2017 dlarelacji Bielsko-Biała ? Poznań pozwala na optymalizację wykorzystania przez PKPIntercity posiadanego taboru i w związku ze wzrostem zainteresowania podróżnychprzejazdami do i z Kołobrzegu, umożliwi zwiększenie liczby podróżnychkorzystających z połączenia oraz pozytywnie wpłynie na wynik finansowy pociąguTLK „Szkuner”, który jest dofinansowywany ze środków budżetu państwa w ramachumowy o świadczenie usług publicznych ? twierdzi Bittel.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ale jest światełko w tunelu. Wiceminister informuje, że wprzypadku zaobserwowania w przyszłości zwiększonego zainteresowania przejazdamina odcinku Katowice ? Bielsko-Biała Główna i w sytuacji zwiększenia kwotydotacji na dofinansowanie przewozów międzywojewódzkich w ramach budżetupaństwa, możliwe będzie ponowne przeanalizowanie propozycji rozbudowy ofertyprzewozowej o kolejne połączenia.
„