TLK Karpaty nie dla Radomia
Wiceminister AndrzejBittel odniósł się do poruszonej w interpelacji poselskiej AndrzejaKosztowniaka kwestii braku pociągu dowożącego z Radomia do Warszawy na godzinę6 oraz pociągu powrotnego po godzinie 22.
Z przekazanych informacji wynika, że resort wystąpił dospółki PKP Intercity o przeanalizowanie możliwości przetrasowania planowanegopociągu nocnego TLK „Karpaty” linią kolejową nr 8 przez Radom. W opiniiprzewoźnika taka zmiana nie jest obecnie możliwa z uwagi na znacznąintensywność ruchu pociągów spółki Koleje Mazowieckie na odcinku Warszawa –Radom, nocną przerwę w ruchu na odcinku Warka – Chynów oraz odcinek jednotorowywprowadzony przed nocną przerwą w ruchu. Powyższe przesłanki w opinii spółkiuniemożliwiają przejazd pociągu TLK „Karpaty” z wykorzystaniem linii kolejowejnr 8. Ponadto pociąg „Karpaty” począwszy od edycji rozkładu jazdy 2016/2017obsługuje istotną relację dowozową z Częstochowy i Skierniewic do Warszawy w godzinachporannego szczytu.
PKP Intercity nie planują także uruchomienia pociągu natrasie Radom – Warszawa – Radom, z uwagi na jej wojewódzki charakter. Brak jestbowiem podstawy prawnej dla dofinansowania takiej usługi przez MinistraInfrastruktury i Budownictwa, który nie jest ustawowym organizatorem przewozóww zakresie połączeń wojewódzkich. Jednocześnie przewoźnik stoi na stanowisku,iż oczekiwane wyniki finansowe dla połączenia relacji Warszawa – Radom niestanowią przesłanki do uruchomienia omawianego połączenia na zasadachkomercyjnych.
Roczny rozkład jazdy pociągów 2017/2018 został jużzarządzony przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA i nie przewiduje sięwprowadzenia w grudniu 2017 r. dodatkowego połączenia na linii radomskiej.Wprowadzenie ewentualnych zmian w ofercie przewozowej będzie możliwe w ramachkorekty rozkładu jazdy obowiązującej od 10 czerwca 2018 r.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„