TKP Silesia z licencją UTK na przewozy towarowe
Pod koniec wrześnialicencję na wykonywanie przewozów towarowych na polskim rynku otrzymała firmaTKP Silesia.
Jest to pierwszy w Polsce wyspecjalizowany operatorbocznicowy. Podobne usługi wykonywane były dotychczas przez przewoźnikówkolejowych, ale zawsze traktowane były jako działalność poboczna, a nie głównycel funkcjonowania firmy.
„Nasze podejście do zagadnień związanych z obsługą bocznicjest zupełnie inne i w dużym stopniu nowatorskie” – mówi Radosław Mrózek,Prezes TKP Silesia. „Przez ostatnie 20 lat fabryki i zakłady przemysłowe wPolsce odchodziły od transportu kolejowego i to nie bez powodu. Przez całe latapociąg towarowy był absolutnie niekonkurencyjny w stosunku do ciężarówki, którazazwyczaj była szybsza, tańsza, pozwalała na dużo większą elastycznośćtransportu. Do dziś zresztą wiele tych argumentów jest nadal aktualnych. To cosię zmieniło w ciągu ostatnich 2-3 lat, to stan infrastruktury kolejowej,podejście przewoźników i przepisy środowiskowe, które dla wielkich firm dziś znaczącopodniosły atrakcyjność transportu kolejowego. I na tych zmianach bazuje naszastrategia.”
TKP Silesia skupia się wyłącznie na wsparciu właścicielibocznic i przewoźników kolejowych, którzy na bocznice docierają. Zajmuje sięobsługą tzw. końcówek, wyręczając przewoźników w prowadzeniu prac manewrowychzwiązanych z załadunkami i wyładunkami przewożonych przez nich towarów. Opróczzadań typowo kolejowych, pracownicy firmy mogą też obsługiwać urządzeniazaładowcze i wyładowcze, współpracować z kadrą Klienta w zakresie wykorzystaniakolei, jako elementu cyklu technologicznego, czy kompleksowo opiekować siębocznicą.
Ten ostatni temat jest dziś szczególnie ważny dla firmy.”Wielu naszych Klientów swoje bocznice traktowało dotąd jak ciężar, jakoelement infrastruktury firmowej, który nie przynosił zysków, a wymagał masypracy i pilnowania dokumentów. My zmieniamy tę sytuację, bo dla naszychKlientów zajmujemy się bocznicą kompleksowo.” – dopowiada Prezes Mrózek.”Prowadzimy audyty, które wykazują braki w dokumentacji bocznic, uprawnieniachpracowników zatrudnionych do ich obsługi, sprawdzamy stan techniczny bocznicy,zainstalowanych na niej urządzeń kolejowych i budynków. Przygotowujemy dlanaszych Klientów procedury kolejowe, szkolimy pracowników czy wreszciewykonujemy dla nich bieżące utrzymanie infrastruktury oraz wszelkie czynnościzwiązane z koleją – usługi manewrowe, obsługę urządzeń załadowczych czy wspieramyich naszą kadrą kolejową.”
Dla przewoźników kolejowych bardzo interesującą częściąusług TKP Silesia jest kierowane do nich wsparcie w zakresie szkoleń i wynajmupracowników. Instruktorzy spółki wynajmowani są do centrów szkoleń kolejowych,wykonują również pouczenia okresowe u przewoźników czy szkolenia na zawodykolejowe wraz z egzaminami, zgodnie z programem pracodawcy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Firma dysponuje też własnymi, trzy i czteroosiowymi,lokomotywami manewrowymi, które wykorzystuje do prac na bocznicach Klientów iwsparcia przewoźników.
Głównym terenem działania TKP Silesia jest Śląsk i jegonajbliższe okolice czyli obszar umownie ograniczony trójkątem Opole – Kraków -Częstochowa, wraz z pracą na kolejowych przejściach granicznych tego regionu.Poza tym obszarem Spółka obsługuje bocznice Klientów zlokalizowane również wwojewództwie Mazowieckim, a usługi szkoleniowe, audytorskie i utrzymaniatechnicznego bocznic świadczy na terenie całego kraju.
Spółka jest obecna na rynku od trzech lat, a usługi kolejoweświadczy od początku bieżącego roku. Więcej szczegółów dotyczących działalnościTKP Silesia na www.tkpsilesia.pl.
„