Testy pociągu wodorowego Alstom w Holandii zakończone
Władze holenderskiejprowincji Groningen opublikowały raport przedstawiający wyniki testówwodorowego pociągu Coradia iLint, które zostały przeprowadzone w marcu br. na65-kilometrowej linii łączącej Groningen i Leeuwarden.
Testy miały na celu sprawdzenie, czy pociąg wyposażony wogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru może być w pełni zrównoważonąalternatywą dla składów spalinowych, które obsługują obecnie pasażerów wpółnocnych regionach Holandii.
Wyprodukowany przez Alstom pociąg wodorowy poddanokompleksowym testom, przeprowadzonym w prowincji Groningen przez operatorakolejowego Arriva, holenderskiego zarządzę infrastruktury kolejowej ProRailoraz firmę energetyczną Engie. Przebieg procesu nadzorowała firma DEKRA,niezależny dostawca usług w zakresie testów, inspekcji i certyfikacji. Testyodbyły się bez udziału pasażerów.
W raporcie podkreślono, że pociąg wodorowy Alstom pomyślnieprzeszedł testy i osiągnął cztery ramowe cele: otrzymał zezwolenieholenderskiego organu ds. bezpieczeństwa na obsługę holenderskiej siecikolejowej, odnotował zerową emisję, idealnie spełnił oczekiwania w zakresieobsługi pasażerskiej zgodnie z bieżącym rozkładem jazdy, zapewnił szybkie iproste tankowanie oraz umożliwił szerszej publiczności bliższe zapoznanie się zdziałaniem transportu wodorowego.
Holandia to drugi, po Niemczech, kraj w Europie, w którympotwierdzono unikalność bezemisyjnego rozwiązania, jakim jest dlaniezelektryfikowanych linii pociąg wodorowy Alstom. Testy potwierdziły, że naszpociąg wodorowy jest w pełni dopracowany pod względem dostępności iniezawodności, zapewnia taką samą wydajność jak pojazdy z silnikamispalinowymi, a przy tym wyróżnia się niskim poziomem hałasu i zerową emisją.Pociąg wodorowy Coradia iLint bezsprzecznie wspiera przejście na zrównoważonesystemy globalnego transportu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wodorowy iLintprzeszedł pomyślnie testy także w zakresie wydajności w obsłudze pasażerskiej,zarówno według rozkładu obejmującego wszystkie stacje, jak i w relacjiekspresowej. Podczas eksploatacji nie odnotowane zostały żadne problemydotyczące zużycia wodoru, kompatybilności infrastruktury, przyspieszenia,hamowania, dokowania, jazdy z minimalną prędkością czy też wydajności urządzeńpomocniczych – powiedział Bernard Belvaux, Dyrektor Zarządzający Alstom wkrajach Beneluksu.
Zdaniem holenderskich maszynistów pociąg zapewnia komfortjazdy, a prowadzi się go łatwo i przyjemnie. Tankowanie ekologicznego wodoruodbywało się bezpiecznie i co więcej, szybciej niż zakładano. Testypotwierdziły ponadto, że bezemisyjny pociąg ma znacznie niższy poziom hałasuniż stosowane obecnie pociągi spalinowe. Jest to ogromna korzyść zarówno dlapasażerów jak i dla mieszkańców terenów położonych wzdłuż linii.
Jak podkreślają autorzy raportu, wszystkie zamierzone celezostały osiągnięte, a pociąg wodorowy jest realną alternatywą dla składów spalinowych.