Testy Flirta3 w Żmigrodzie, CMK i w Krakowie
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail pierwszy Flirt3,zbudowany w siedleckiej fabryce Stadlera pojechał na testy do Żmigrodu. O ichszczegóły zapytaliśmy producenta. ?Pierwszy pociąg wyruszył 8 kwietnia doŻmigrodu, gdzie do 17 maja będą prowadzone przez Stadler testy typu? ?powiedziała nam Marta Jarosińska, rzeczniczka prasowa Stadlera. ?Następniepojazd zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który będzie testował go wŻmigrodzie, na odcinku CMK oraz w Krakowie? ? dodaje. Testy pierwszego pojazduzakończą się pewnie wcześniej niż w październiku br. Do końca tego miesiącamają bowiem zostać przekazane wszystkie 20 pociągi, zamówione przez PKPIntercity. Producent nie chce jednak wskazać żadnej wcześniejszej daty przekazaniapierwszego składu. Marta Jarosińska odpowiada na nasze pytanie dość ogólnie ibez szczegółów. ?Zgodnie z umową zawartą z PKP Intercity, wszystkie zamówioneskłady zostaną przekazane przewoźnikowi wraz z homologacją do końcapaździernika 2015? – mówi. Wiadomo jednak, i to nie od dziś, że przewoźnikchętnie odebrałby pociągi wcześniej, chociażby z tego powodu, że na październikprzypada kumulacja dostaw, nie tylko Flirtów3, ale także Dartów. PKP Intercityswego czasu na swojej stronie internetowej zamieściły nawet ogłoszenia o pracydla komisarzy odbiorczych, którzy mieliby zająć się odbiorami m.in. Flirtów3.Tak czy inaczej można się spodziewać, ze strony dogadają się ze sobą i pierwszepociągi zostaną przekazane przewoźnikowi nieco wcześniej.
Tymczasem warto przypomnieć, że w środę, 22 kwietnia,na dworcu w Katowicach będzie można zobaczyć jak wygląda wnętrze Flirta dla PKPIntercity. Nieco więcej informacji na ten temat tutaj.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„