Testy dynamiczne Pendolino zakończone
inforail
09.12.2013 10:56
Testy dynamiczne Pendolino zakończone
20 tys. kilometrów przejechało Pendolino po polskich torach. 8 grudnia zakończyły się testy dynamiczne pociągu na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) łączącej Warszawę z Katowicami. Zgodnie z planem, 8 grudnia br., zakończony został kolejny etap testów nowego pociągu PKP Intercity. Przez cztery kolejne weekendy Pendolino jeździło na CMK, pomiędzy Psarami a Górą Włodowską.
W ostatni weekend, 7-8 grudnia br., specjaliści prowadzący testy badali działanie systemów bezpieczeństwa – Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (European Train Control System, ETCS) oraz RADIO – STOPU. Pociąg sprawdził się podczas trudnej pogody, szczególnie w sobotę, kiedy wiał silny wiatr, padał śnieg, a temperatury spadły poniżej zera. Pogoda nie wpłynęła jednak na same testy. Ekipa specjalistów z powodzeniem przeprowadziła zaplanowane zadania przy prędkościach ponad 200 km/h.
Podczas poprzednich jazd przeprowadzono szereg różnorodnych badań, m.in. testowano prędkość. Dla uzyskania świadectwa bezpieczeństwa konieczne było uzyskanie 275 km/h, czyli przekroczenie o 10% prędkości eksploatacyjnej 250 km/h. Podczas przejazdów z taką szybkością prowadzone pomiary wskazywały na duży 'center’>
Pociąg testowany był także pod kątem:
– współpracy pojazdu z torem kolejowym,
– pantografu, czyli współpracy pojazdu z siecią trakcyjną,
– ew. zakłócenia emitowane do sieci,
– pola elektromagnetycznego,
– hałasu wewnętrznego,
– oddziaływania na tor,
– współpracy pojazdu z urządzeniami Sterowania Ruchem Kolejowym i licznikami osi,
– hamulców.
Realizacja testów przebiega zgodnie z harmonogramem, pociąg przejechał jak dotąd 20 tys. kilometrów bez najmniejszych usterek. PKP Polskie Linie Kolejowe podczas testów sprawdziły infrastrukturę, w tym nową nawierzchnię kolejową,a PKP Energetyka system zasilający trakcję. W praktyce, prowadzone testy pokazały, że zarówno pociąg, jak i infrastruktura są gotowe na rozpoczęcie regularnego kursowania Pendolino na polskich torach od grudnia 2014 roku. Zebrane doświadczenia zostaną wykorzystane podczas prowadzenia inwestycji na wielu innych odcinkach linii kolejowych.
Testy były prowadzone przez specjalistów z: Instytutu Kolejnictwa, Alstom PKP Intercity, PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Energetyka.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024