Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Temat KDP z Polski do Czech, Węgier i na Słowację nadal aktualny

inforail
16.07.2018 12:21

Polska wnikliwieanalizuje możliwość budowy linii kolei dużych prędkości w regionie EuropyCentralnej, w tym łączących Polskę, Słowację, Czechy i Węgry – poinformowało MinisterstwoInfrastruktury.

– Jestem przekonany,że warto podjąć dalsze prace dotyczące koncepcji połączenia GrupyWyszehradzkiej siecią szybkiej kolei, która będzie stanowiła uzupełnienie dlarozbudowywanych obecnie połączeń drogowych między naszymi państwami –powiedział minister Andrzej Adamczyk podczas spotkania z Arpadem Ersekiem,ministrem transportu i budownictwa Republiki Słowackiej, które odbyło się 16lipca 2018 r. na przejściu granicznym Barwinek- Vyšný Komárnik.

W trakcie spotkania omówiono m.in. rozwój połączeńkolejowych na szczeblu lokalnym. W 2017 r. dzięki staraniom władz samorządowychwojewództwa podkarpackiego uruchomiono sezonowe połączenie kolejowe Rzeszów –Jasło – Łupków – Medzilaborce przy wykorzystaniu nieczynnej dotychczas liniikolejowej przez Przełęcz Łupkowską.

– Polska i Słowacja ściśle współpracują przy modernizacjiinfrastruktury wspólnych połączeń transgranicznych. Celem naszych działań jestutworzenie dogodnej i konkurencyjnej oferty przewozowej, zarówno w transporciedrogowym, jak i na kolei. Istotne znaczenie w tym procesie mają: korytarzBałtyk – Adriatyk, szlak Via Carpatia oraz transgraniczne połączenia kolejoweprzez Zwardoń, Muszynę i Łupków. Skupiamy się również na innych inwestycjach, oczym świadczą podpisane dziś umowy – powiedział minister Adamczyk.