Teheran: Budowa linii kolejowej Kazwin – Reszt – Astara
Jak informuje wschodnio-ormiańska gazeta Hajastani Hanrapetutjun (ՀայաստանիՀանրապետություն), przedstawiciele rosyjskich kolei Rossijskije Żeljeznyje Darogi (РоссийскиеЖелезныеДороги- РЖД/RŻD), irańskich kolei Koleje Islamskiej Republiki Iranu (شركتراهآهنجمهوریاسلامیایران- RAI), oraz azerbejdżańskich kolei Azәrbaycan Dövlәt Dәmir Yolu (ADDY) przyjęli postanowienie o powołaniu do życia wspólnej firmy która zajmować się będzie budową linii kolejowej Kazwin –Reszt –Astara (Գազվին–Ռեշթ- Աստարա, Казвин- Решт–Астара, آستارا- رشت- قزوین) na terenie Armenii między Azerbejdżanem i Iranem.
Do wspólnej firmy na równych prawach wejdą przedstawiciele kolei tych trzech państw. Według obliczeń rosyjskiego instytutu naukowo-technicznego Giprotransten (Гипротранстэи) budowa tej 375-kilometrowej linii kolejowej, która teoretycznie pobiegnie brzegami morza Kaspijskiego, kosztować będzie około 200 mln $. Za czasów ZSRR Rosja posiadała połączenie kolejowe z Iranem, jednak w wyniku rozpadu związku oraz wojen w latach 1990-tych przejście kolejowe przez Dżuła/Dżulfa/Culfa (Ջուղա/جلفا) zostało wysadzone w powietrze. Rosja straciła także przejście kolejowe z Abchazji do Gruzji i dalej do Wschodniej Armenii w tym samym okresie. Od tego czasu między Iranem a Azerbejdżanem i Armenią Wschodnią nie ma połączenia torowego.