TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Technologia sterowania ruchem dla regionalnych linii kolejowych w Polsce
Technologia sterowania ruchem dla regionalnych linii kolejowych w Polsce
inforail
08.03.2013 15:43
Technologia sterowania ruchem dla regionalnych linii kolejowych w Polsce
Bombardier Transportation zakończył realizację projektu badawczo-rozwojowego, mającego na celu ożywienie wzrostu gospodarczego w Polsce dzięki zwiększeniu efektywności regionalnych przewozów kolejowych. W ramach projektu pod nazwą „Innowacyjne rozwiązania sterowania ruchem i sygnalizacją dedykowane dla linii kolejowych mało obciążonych”firma Bombardier we współpracy z Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie opracowała nowy system SEL-1 będący ekonomicznym systemem zależnościowym dla linii regionalnych w Polsce. Projekt ten, współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju z siedzibą w Warszawie, przeprowadziła firma Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o.
Mało obciążone linie kolejowe są ważnym elementem rozwoju regionów w wielu krajach Europy. W celu jak najlepszego wykorzystania swojego potencjału gospodarczego kraje takie jak Polska poszukują nowych technologii dla kolei, które przy zachowaniu bezpieczeństwa zapewnią tańszą eksploatację i utrzymanie. Wspólne badania obejmowały m.in. innowacyjne technologie zasilania urządzeń przytorowych oraz systemy transmisji radiowej, dzięki którym możliwe jest znaczne ograniczenie konieczności zabudowy kabli. To nowe rozwiązanie zależnościowe bazuje na komputerowym systemie zależnościowym EBI Lock 950 R4 firmy Bombardier, wykorzystując wiele wspólnych komponentów. System spełnia wszystkie wymogi linii mało obciążonych w Polsce, a także rozszerza kompetencje firmy Bombardier w zakresie technologii, do której zalicza się pierwszy na świecie system ERTMS Regional dla linii regionalnych, stanowiący zaawansowany system INTERFLO 550 z funkcją automatycznego ograniczenia prędkości pociągu, który został wprowadzony na rynek szwedzki w 2012 roku.
Jedną z mocnych stron firmy Bombardier jest umiejętność wykorzystywania globalnych kompetencji i wiedzy oraz znajomości lokalnych realiów do wspierania dalszego rozwoju polskiej infrastruktury kolejowej. Ta nowa technologia będzie mieć podstawowe znaczenie dla wzrostu gospodarczego całego kraju i przyniesie korzyści wszystkim regionom Polski –powiedział Sławomir Nalewajka, Prezes Zarządu Bombardier Transportation (ZWUS) Polska.
Projekt ten jest trzecim projektem badawczym współfinansowanym ze środków publicznych i zrealizowanym przez firmę Bombardier w Polsce. Firma prowadziła również projekt dotyczący „Przygotowanie do wdrożenia innowacyjnego systemu kierowania i sterowania ruchem kolejowym SYN-1”zakończony w 2012 roku oraz projekt pt. „Wdrożenie Systemu Diagnostyki Kolejowej”zakończony w 2008 roku.
Projekt ten jest trzecim projektem badawczym współfinansowanym ze środków publicznych i zrealizowanym przez firmę Bombardier w Polsce. Firma prowadziła również projekt dotyczący „Przygotowanie do wdrożenia innowacyjnego systemu kierowania i sterowania ruchem kolejowym SYN-1”zakończony w 2012 roku oraz projekt pt. „Wdrożenie Systemu Diagnostyki Kolejowej”zakończony w 2008 roku.
Bombardier Transportation dostarcza nie tylko rozwiązania dedykowane dla głównych linii kolejowych, ale również inwestuje w rozwój linii regionalnych. Nowo opracowane rozwiązanie przyczyni się do znacznego poprawienia ekonomiki przewozów regionalnych w naszym kraju –mówi Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.
Technologia BOMBARDIER INTERFLO 450 Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym jest dostarczana w ramach realizacji trzech kontraktów w Polsce: na linii E30 w ramach pilotażowego wdrożenia systemu na odcinku Legnica – granica Polski z Niemcami, na odcinku Legnica-Wrocław-Opole linii E30 gdzie system ERTMS będzie wdrożony do eksploatacji komercyjnej, a także na odcinku Warszawa – Gdynia linii E65.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024