Tanvald: Problemy z eksploatacją zespołów Regionova Trio
inforail
30.11.2007 14:19
Tanvald: Problemy z eksploatacją zespołów Regionova Trio
Koleje czeskie w ostatnich latach wkładają dużą ilość środków w modernizację przestarzałych już wagonów motorowych serii 810 i doczepnych 010 na serię 814/014/914, czyli popularny zespół Regionova. Jednak już pierwsze próby zespołu dwuwagonowego 814+914 (jedna oś napędna) wykazały zbyt małą moc i utratę zdolności adhezyjnych w stosunku do cięższych warunków górskich. Dlatego też koleje czeskie ČD zdecydowały się zamówić mocniejszy zestaw 814+014+814, który miał się sprawdzić w górskich warunkach. Jednak mimo tego nie udało się osiągnąć w pełni sukcesu. Zespół coprawda jest w stanie pokonać pewne podjazdy ale nie wszystkie. Takie właśnie problemy nastały na najbardziej stromej trasie w Czechach, czyli na odcinku Tanvald –Harrachow, gdzie pierwotnie pociągi wykorzystywały nawet listwę zębatą. Od nowego rozkładu jazdy Regionova Trio miałaby się pojawić na tej trasie, jednak z racji niepowodzenia w przejazdach próbnych zrezygnowano z tego rozwiązania. W efekcie przewoźnik nie spełni wymogów nałożonych przez liberecki kraj, a połączenie będzie obsługiwane z przesiadką. Do Tanvaldu przyjedzie Regionova Trio, a pasażerowie jadący dalej będą się przesiadać do starych wagonów motorowych. Niestety różnica w wieku wyposażenia wnętrza jest znaczna i oznacza jakieś 40 lat, przez co pasażerowie mogą się skarżyć na niską jakość podróży. Sytuacja ta podsuwa w wątpliwość obecną politykę taborową prowadzoną przez ČD. Modernizacja zespołu kosztuje około 38 milionów koron (około 5 mln zł), za co w Polsce można już myśleć o nowym autobusie szynowym z napędem na dwie osie! Niestety Regionova powstaje z modernizacji jednoosiowych wagonów przez co komfort podróży jest niski, natomiast napęd na jedną oś powoduje duże problemy z przyczepnością. Z tych przyczyn zespół nie jest w stanie wjechać na najbardziej strome pochylenia o wartości do 58 ‰.
Źródło: Opracowane na podstawie www.zelpage.cz
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024