Talgo od grudnia także w Polsce

inforail
02.11.2016 09:19

W drugiej połowiegrudnia na trasę z Moskwy do Berlina wyjadą nowe pociągi – poinformowały wpiątek Rosyjskie Koleje Żelazne (RŻD). Tabor wyprodukowała hiszpańska firma,która wyposażyła go w system automatycznej zmiany rozstawu kół.

Pierwszy pociąg „Jerzyk” wyruszy 17 grudnia zmoskiewskiego dworca kurskiego. Jak podkreśla w komunikacie RŻD dzięki temurozwiązaniu zmniejszy się czas potrzebny na dopasowanie rozstawu szyn zestawu zobowiązującego w Rosji (1520 mm) do standardu europejskiego (1435 mm). Zmianata odbywać się będzie w Brześciu na Białorusi i – jak podały RŻD – potrwa 20 minutw porównaniu z dwoma godzinami potrzebnymi w starych taborach. Strona rosyjskazaznacza też, że jest to pierwszy pociąg pasażerski z takim systemem.

Lokomotywy i wagony „Jerzyka” wyprodukowałahiszpańska firma Talgo. Jak podkreśla RŻD podróż ze stolicy Rosji do stolicyNiemiec potrwa 20 godz. i 14 minut. Poprzednio na pokonanie tej trasy starszetabory potrzebowały 25 godz. i 56 min.

Jak przekazuje rosyjska kolej pociągi będą jeździły z Moskwydo Berlina dwa razy w tygodniu. Po drodze będą zatrzymywać się w Smoleńsku,Orszy, Mińsku, Brześciu, Terespolu, Warszawie, Poznaniu, Rzepinie i Frankfurcienad Odrą. Każdy zestaw będzie się składał z 20 wagonów.

Pociągi Talgo mają od 414 do 216 miejsc siedzących, wzależności od długości jednostki. W ich składzie będą miejsca siedzące wpierwszej i drugiej klasie, a także sypialne. Nie zabraknie także wagonówgastronomicznych. Wszystkie składy wyposażone są w klimatyzację, ogrzewanieelektryczne i ekologicznie łazienki. W wagonach sypialnych zamontowane sąłazienki typu deluxe z prysznicami. Ich maksymalna prędkość to 200 km/h. Sąwyposażone w automatyczne systemy zmiany rozstawu z rosyjskiego 1520 mm naeuropejski 1435 mm.