Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Taki jest 6 peron dworca Wrocław Główny [FILM]

inforail
21.03.2020 10:45

Pasażerowie Dworca Wrocław Główny mogą już korzystać z nowego peronu. Został on wybudowany od strony ulicy Suchej i choć dostosowany jest do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich, to ze względu na usytuowanie będzie przeznaczony przede wszystkim dla pasażerów pociągów aglomeracyjnych.

Dwustumetrowy peron zapewni podróżnym wygodny dostęp do pociągów. Wyposażony jest w wiaty i tablice informacyjne oraz oświetlenie typu LED. Bieżącą informację o pociągach zapewni nagłośnienie i elektroniczne wyświetlacze. Do nowego peronu możemy dojść od traktu do hali głównej, a także dodatkowo schodami od ulicy Suchej. Podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz podróżni z cięższym bagażem mogą korzystać z windy od strony przejścia tunelowego. Dla osób niedowidzących na nawierzchni peronu są zaznaczone ścieżki naprowadzające.

Detale nawiązujące do historii

Przeszklona wiata osłania schody i windę, łączące peron z przejściem tunelowym, a co ciekawe, podczas budowy platformy zastosowano detale, nawiązujące do historycznego charakteru dworca. Są to odpowiednio dobrane płytki ceramiczne (pod względem kolorystyki i wielkości), a także elementy obramowań naroży i wzór metalowych przęseł.

Oprócz prac budowlanych, związanych z powstaniem samego peronu, niezbędne były także korekty przy torowisku, m.in. w zakresie montażu urządzeń sterowania ruchem i wymiany rozjazdu.

Jednym z większych wyzwań było połączenie peronu z tunelem, prowadzącym do hali głównej, a także rozwiązanie wielu licznych kolizji kablowych. Działania prowadzone były bez wstrzymywania ruchu pociągów, co wymagało czasu i zmian projektu.

Rola peronu wzrośnie w 2021 r.

Najnowszy peron jest przystosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich, ale będzie wykorzystywany głównie przy połączeniach aglomeracyjnych, ze względu na bliskie usytuowanie przystanków MPK przy ulicy Suchej. Jego rola wzrośnie po oddaniu w 2021 r. dwóch odnawianych tras kolejowych – z Wrocławia w kierunku Sobótki i Świdnicy oraz w kierunku Jelcza Miłoszyc.

Wartość prac to 8,4 mln zł, a inwestycja została sfinansowana ze środków budżetowych i ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

{https://www.youtube.com/watch?v=V1_Hdd5VHE0}