Tak kupuje się pociągi w Rosji. W październiku przetarg, w listopadzie dostawy!
DMZ z grupy Transmashholding dostarczył sześć pociągów elektrycznych EP2D do Centralnej Podmiejskiej Spółki Pasażerskiej.
Zamówienie zostało zrealizowane w ciągu kilku tygodni.
Bardzo szybkie tempo
Umowy na produkcję taboru zostały podpisane we wrześniu i październiku 2020 roku. Zgodnie z nimi wszystkie pociągi zostały zbudowane w wersji jedenastoczłonowej oraz w firmowym biało-szarym kolorze. Pociągi wyposażone są w systemy mikroklimatu z funkcją dezynfekcji, które utrzymują komfortową temperaturę w środku składu i zapobiegają rozprzestrzenianiu się patogenów, co jest szczególnie istotne w obecnej sytuacji epidemiologicznej.
Wnętrza pociągów elektrycznych EP2D wyposażone są w ergonomiczne fotele wykonane z materiałów odpornych na ścieranie oraz stojaki rowerowe. Dla wygody pasażerów pod siedzeniami umieszczono porty USB do ładowania gadżetów. Są też poręcze dla pasażerów podróżujących na stojąco.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Składy przyjazne osobom niepełnosprawnym
Pociągi są przyjazne dla osób niepełnosprawnych. Wagony czołowe wyposażone są w składane rampy umożliwiające swobodne wsiadanie do pociągu oraz niezbędne mocowania wózków inwalidzkich, a także toalety przystosowane do użytku m.in. dla osób na wózku inwalidzkim. Tabliczki informacyjne są powielone w alfabecie Braille'a.
Od 2016 roku
Pierwsze trzy z sześciu nowych pociągów elektrycznych zostały przekazane największemu przewoźnikowi podmiejskiemu w Rosji we wrześniu, a trzy kolejne w październiku. Centralne PPK kupuje EP2D od 2016 roku. W tym czasie do floty przewoźnika trafiło 108 jedenastoczłonowych pociągów tego modelu. Od początku produkcji powstało 1286 składów serii EP2D.