Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tak będą wyglądały zmodernizowane pociągi Kolei Śląskich

inforail
15.11.2011 15:10
Wiemy już, jak będą wyglądały pociągi, które Koleje Śląskie wyleasingują od konsorcjum firm Newag, ING Lease oraz ZNLE Gliwice. Spółka Newag zaprezentowała w tym tygodniu wizualizacje zmodernizowanych pojazdów EN57. Koleje Śląskie piszą o nowych pociągach, trudno jednak używać tego słowa w stosunku do składów EN57. Lepiej więc chyba powiedzieć zmodernizowanych. A zatem wiemy już jak będą wyglądały zmodernizowane pociągi, które Koleje Śląskie wyleasingują od konsorcjum firm Newag, ING Lease oraz ZNLE Gliwice.
Tak będą wyglądały zmodernizowane pociągi Kolei Śląskich
A będą wyglądały podobnie do zmodernizowanego jakiś czas temu ezt ED72. Wiemy też jaki będzie zakres modernizacji składów. Prace obejmują m.in. układ rozruchu, sterowania napędem i hamowania, zestawy kołowe, wózki i mechanizmy podwozia. Pojazdy mają być również wyposażone w stojaki na rowery, monitoring oraz system zliczania pasażerów. Ponadto, zmodernizowane pociągi będą posiadały urządzenia umożliwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym oraz kabiny WC dostosowane ich potrzeb. – Liczymy na to, że te pociągi, choć zmodernizowane, zapewnią naszym podróżnym standard porównywalny z tym, który znają już z Elfów i Flirtów – mówi Marek Worach, prezes Kolei Śląskich.
Tak będą wyglądały zmodernizowane pociągi Kolei Śląskich Tak będą wyglądały zmodernizowane pociągi Kolei Śląskich
Po zrealizowaniu zamówienia tabor samorządowego przewoźnika będzie składał się z dziewięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych EN76, tzw. Elf, trzech ezt EN75, tzw. Flirt, pięciu zmodernizowanych EN57, dwóch dzierżawionych lokomotyw elektrycznych oraz 10 dzierżawionych wagonów przedziałowych. Pierwszy ze zmodernizowanych pięciu EN57 ma pojawić się na śląskich torach w ciągu 90 dni od dnia podpisania umowy, czyli pod koniec grudnia br. Kolejne trafią do przewoźnika w ciągu 120, 150, a ostatnie dwa w ciągu 180 dni licząc od dnia 20 września br, w którym została zawarta umowa z konsorcjum firm Newag, ING Lease oraz ZNLE Gliwice.