Tak będą wyglądały zmodernizowane pociągi Kolei Śląskich
inforail
15.11.2011 15:10
Tak będą wyglądały zmodernizowane pociągi Kolei Śląskich
Wiemy już, jak będą wyglądały pociągi, które Koleje Śląskie wyleasingują od konsorcjum firm Newag, ING Lease oraz ZNLE Gliwice. Spółka Newag zaprezentowała w tym tygodniu wizualizacje zmodernizowanych pojazdów EN57. Koleje Śląskie piszą o nowych pociągach, trudno jednak używać tego słowa w stosunku do składów EN57. Lepiej więc chyba powiedzieć zmodernizowanych. A zatem wiemy już jak będą wyglądały zmodernizowane pociągi, które Koleje Śląskie wyleasingują od konsorcjum firm Newag, ING Lease oraz ZNLE Gliwice.
A będą wyglądały podobnie do zmodernizowanego jakiś czas temu ezt ED72. Wiemy też jaki będzie zakres modernizacji składów. Prace obejmują m.in. układ rozruchu, sterowania napędem i hamowania, zestawy kołowe, wózki i mechanizmy podwozia. Pojazdy mają być również wyposażone w stojaki na rowery, monitoring oraz system zliczania pasażerów. Ponadto, zmodernizowane pociągi będą posiadały urządzenia umożliwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym oraz kabiny WC dostosowane ich potrzeb. – Liczymy na to, że te pociągi, choć zmodernizowane, zapewnią naszym podróżnym standard porównywalny z tym, który znają już z Elfów i Flirtów – mówi Marek Worach, prezes Kolei Śląskich.
Po zrealizowaniu zamówienia tabor samorządowego przewoźnika będzie składał się z dziewięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych EN76, tzw. Elf, trzech ezt EN75, tzw. Flirt, pięciu zmodernizowanych EN57, dwóch dzierżawionych lokomotyw elektrycznych oraz 10 dzierżawionych wagonów przedziałowych. Pierwszy ze zmodernizowanych pięciu EN57 ma pojawić się na śląskich torach w ciągu 90 dni od dnia podpisania umowy, czyli pod koniec grudnia br. Kolejne trafią do przewoźnika w ciągu 120, 150, a ostatnie dwa w ciągu 180 dni licząc od dnia 20 września br, w którym została zawarta umowa z konsorcjum firm Newag, ING Lease oraz ZNLE Gliwice.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024