Taborowe nowości PKP Intercity: Nowa siódemka

inforail
13.10.2015 10:46

PKP Intercity przedstawiły dziś plany dotyczące modernizacjitaboru. I tak koncentrują się one głównie na kompleksowych remontach lokomotyworaz wagonów. Przewoźnik planuje wydać 1,8 mld zł na modernizacje około 400wagonów, 60 lokomotyw, a także nowoczesne zaplecza do ich serwisowania.

Siódemki po nowemu

Wśród zmodernizowanych lokomotyw znaczną część stanowić będą?siódemki? czyli EP/U 07 ? mówi Prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz. Ale nietylko. Wyremontowane zostaną także EP08 i SM42. W przypadku lokomotywtrakcyjnych najważniejsze jest podniesienie ich prędkości do 160 km/h. Jak mówiJacek Leonkiewicz po modernizacji maszyny te mają być także bardziej przyjaznemaszynistom, m.in. dzięki instalacji klimatyzacji. Same lokomotywy będąbezpieczniejsze i, o czym wspomnieliśmy, szybsze. Zyska zatem pasażer.

Prezes PKP Intercity przypomina, że we flocie taborowejprzewoźnika są już zmodernizowane lokomotywy EU07. Jacek Leonkiewicz oceniapozytywnie te maszyny.

Dwuetapowe przetargi,duże zainteresowanie

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail PKP Intercity są wtrakcie dialogu technicznego, dotyczącego modernizacji lokomotyw. Zainteresowaniejest duże ? mówi Jacek Leonkiewicz. I dodaje, że to nie tylko polskie, alerównież światowe firmy. Jak łatwo się domyśleć to głównie producenci taborukolejowego.

Przetargi na modernizację lokomotyw mają być dwuetapowe.Pierwszy obejmować będzie wykonanie projektu modernizacji lokomotywy dla PKPIntercity. Dziś nie jesteśmy właścicielem żadnego projektu! ? mówi JacekLeonkiewicz. Chcemy to zmienić. Teraz to my będziemy dyktować warunki ? dodaje.Pierwsze przetargi na projekty modernizacji lokomotyw mają zostać ogłoszone wlistopadzie. Potem przyjdzie pora na wyłonienie wykonawców tych remontów orazprzeprowadzenie samych prac, według projektu PKP Intercity rzecz jasna. W 2016roku pierwsza lokomotywa po modernizacji będzie prowadzić pociągi. Wszystkiemają być gotowe do 2018 roku.

PKP Intercity zaprezentowały dziś także wizualizację lokomotywypo modernizacji. Jest ona jedynie poglądowa i tak naprawdę na tę chwilę niewiemy jak maszyna taka będzie wyglądać. Jacek Leonkiewicz zapowiada jednak odświeżeniedesign tych przecież już wiekowych elektrowozów. Po modernizacji siódemka ma jeździćjeszcze 15 lat.

Zmodernizowane lokomotywy to także obniżenie kosztóweksploatacji. Maszyny mają być także bardziej ekologiczne.