Tabor przyczyną opóźnień na trasie Piła – Chojnice
inforail
17.03.2015 10:05
Tabor przyczyną opóźnień na trasie Piła – Chojnice
Linia Piła –Chojnice jest jednotorowa. Jak zwykle w takiej sytuacji pociągi mogą mijać się jedynie na stacjach opóźnienie jednego z nich powoduje konieczność czekania także dla pasażerów składu, podążającego w kierunku przeciwnym. Niestety na trasie Piła –Chojnice taka sytuacja nie jest rzadkością. Dlaczego? Otóż z informacji Przewozów Regionalnych wynika, że opóźnienia są głównie następstwem awarii autobusu szynowego, co wydłuża czas jazdy, jednocześnie zaburzając układ krzyżowań na jednotorowej linii Piła –Chojnice. Zła jakość taboru jest skutkiem ograniczonych możliwości modernizacji awaryjnych składów lub zakupu nowych, z uwagi na dotychczas trudną sytuację finansową w jakiej znajdują się Przewozy Regionalne sp. z o.o. Celem poprawy obecnej sytuacji podjęto decyzję o restrukturyzacji spółki, co ma pozwolić na wdrożenie programu naprawczego. Planuje się m.in. wprowadzenie co najmniej pięcioletnich umów na świadczenie usług przewozowych w poszczególnych województwach, zapewniając w ten sposób stabilność pracy przewozowej, a także możliwość zaplanowania inwestycji taborowych.
Mimo powyższego przewoźnik i PKP PLK zadeklarowały, że dokładają wszelkich starań, aby minimalizować opóźnienia przy występowaniu jakichkolwiek problemów w trakcie realizacji rozkładu jazdy, oraz podejmują działania usprawniające obsługę podróżnych. Niemniej jednak w przypadku linii kolejowej jednotorowej jaką jest linia Piła –Chojnice podstawowym celem wszelkich działań jest przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Mając na uwadze potrzeby komunikacyjne podróżnych, przewoźnik i zarządca infrastruktury przygotowują rozkład jazdy pociągów w taki sposób, by wyjść naprzeciw potrzebom wszystkich grup pasażerów przy jednoczesnym wyważeniu korzyści ekonomicznych i społecznych.
Tyle oficjalnych wyjaśnień. Rzeczywistość jednak pokazuje, że uniknięcie opóźnień łatwe nie jest, a cierp jak zwykle pasażer…
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024