Tabor na Trako 2013
inforail
20.09.2013 13:43
Tabor na Trako 2013
Od kilku dni informujemy na łamach InfoRail jaki tabor pokażą poszczególni producenci na zbliżających się coraz większymi krokami targach w Gdańsku. Czas na usystematyzowanie części taborowej, wiemy już, że swoimi produktami pochwali się zaledwie klika firm.
PESA
Największą niewiadomą jest dziś ekspozycja bydgoskiej PESY. Wiemy, że będą to trzy składy –elektryczny i dwa spalinowe oraz lokomotywa, zapewne Gama. Czyżby PESA przygotowała jakąś niespodziankę? Liczymy na to, że w Gdańsku zobaczymy spalinową wersję lokomotywy Gama. Wiadomo przecież nie od dziś, że w Bydgoszczy trwają prace nad jej przygotowanie. Co do składów to tu chyba łatwo przewidzieć, że PESA pokaże Linka i Elfa. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie Linki będą nawet dwa – w barwach województwa zachodniopomorskiego i niemieckiego przewoźnika NEB. Są to jednak wiadomości niepotwierdzone i cały czas liczymy jednak na to, że PESA pokaże jakiś DMU przeznaczony na rynek wschodni.
Newag
Drugi z polskich producentów do Gdańska przywiezie ezta –31WE Impuls, oraz dwie lokomotwy: spalinową 15D oraz elektrowóz Griffin. Mimo wszystko szkoda, że nie będzie to np. 36WE.
FPS Cegielski
A jednak w Gdańsku Fabryka Pojazdów Szynowych zaprezentuje tylko wagon 1 klasy 166A. Pierwotnie organizator informowałm że będą to inne wagony: 157Aa, przedziałowy, klasy 2, z klimatyzacją, przystosowany do przewozu osób niepoełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz 407A –restauracyjny, z klimatyzacją.
Vossloh
Vossloh w Gdańsku będzie prezentował lokomotywę spalinową G6, trzyosiową, z przekładnią hydrauliczną, przeznaczoną do ciężkich prac manewrowych.
Voith
Także Voith do Gdańska przywiezie lokomotywę –Grawita 15BB.
Siemens
Kolejną lokomotywę pokaże Siemens. Będzie to wielosystemowy Vectron w barwach DB Schenker.
PKP Intercity
I wreszcie PKP Intercity. Przewoźnik będzie miał aż dwie ekspozycje. W ciągu dwóch pierwszych dni targów zaprezentowane zostaną aż cztery wagony: 1 klasy bezprzedziałowy, 2 klasy bezprzedziałowy, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych oraz barowy. W ciągu dwóch kolejnych dni ich miejsce zajmie Pendolino.
Jak widać na pokazanie gotowych produktów nie zdecydował się ani Bombardier, ani Stadler. Po cichu liczyliśmy też na pojawienie się Skody, ale widocznie polski rynek nie jest dla Czechów aż tak intersujący.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024