Szybsze pociągi na Opolszczyźnie
inforail
10.06.2014 13:42
Szybsze pociągi na Opolszczyźnie
Jeszcze w czerwcu o 10 minut szybciej pojadą pociągi na trasie Opole –Fosowskie –informuje rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec. Również na linii Opole –Strzelce Opolskie – Błotnica Strzelecka, po zakończeniu prac, przejazd pociągiem będzie szybszy. Mieszkańcy województwa opolskiego zyskają także szybkie połączenie przez Częstochowę do Warszawy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie województwa prowadzą inwestycje za ponad miliard zł.
Od 15 czerwca pociągi wracają na trasę Opole –Fosowskie –Zawadzkie. Na odnowionym odcinku do Fosowskich czas przejazdu skróci się do około 30 minut. Pociągi regionalne skorzystają z części trasy Opole –Koniecpol, którapozwoli pod koniec 2014 r. na wprowadzenie szybkiego połączenia ze stolicy przez Częstochowę, Opole do Wrocławia.
Przez Fosowskie szybciej do Warszawy
Rewitalizacja trasy Koniecpol –Opole – współfinansowana przez Unię Europejską na odcinku Częstochowa –Fosowskie, to kompleksowy remont linii kolejowych o łącznej długości około 150 km. Prace objęły 32 perony, które są podwyższane i dostosowywane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Perony zyskują nowe wiaty, ławki, system czytelnego oznakowania, tablice informacyjne. Rewitalizacja obejmuje również blisko 130 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukty, mosty, przepusty i ponad 75 przejazdów kolejowo-drogowych. W ramach prac wymieniana jest sieć trakcyjna. Docelowy czas przejazdu z Wrocławia przez Opole do Warszawy nie przekroczy 3 godzin i 30 minut. Koszt wszystkich robót przekracza pół miliarda złotych.
Szybciej z Opola do Błotnicy Strzeleckiej
Szybciej pojadą pociągi między Błotnicą Strzelecką a Opolem Groszowicami. W ramach inwestycji ponad 35 km linii odzyskuje najlepsze możliwe parametry techniczne. Wymieniane są szyny, podkłady, rozjazdy, sieć trakcyjna. Poprawia się stan wiaduktów i przepustów. Standard obsługi podróżnych poprawia modernizacja peronów w Tarnowie Opolskim, Kamieniu Śląskim, Strzelcach Opolskich. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h, a towarowe 70 km/h. Czas przejazdu na tej trasie dla pociągów regionalnych skróci się do ok. 30 min, a międzywojewódzkich do ok. 23 min.
Sprawniejszy transport towarowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rewitalizują również trasę Kalety –Kluczbork –Ostrzeszów, która przebiega przez północną część województwa opolskiego. Wykonano już modernizację torów na szlaku Olesno Śląskie –Bąków. Wymieniono rozjazdy na stacji Bąków. Przeprowadzono remont wiaduktu, mostu i przepustów oraz prace związane z wymianą urządzeń sterowania ruchem, elektroenergetyki oraz sieci trakcyjnej. Zakończyły się prace torowe i wymiana rozjazdów na stacji Kluczbork. Przebiegająca przez województwo opolskie linia kolejowa z Kalet do Szczecina ma strategiczne znaczenie dla przewozów towarowych i pasażerskich ze Śląska.
Po zakończeniu projektu parametry techniczne na całej linii Kalety –Kluczbork pozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, zaś pociągów towarowych 100 km/h. Całkowity koszt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych wynosi ponad 367,5 mln zł. Wszystkie prace zakończą się w pierwszym kwartale 2015 r.
Po zakończeniu projektu parametry techniczne na całej linii Kalety –Kluczbork pozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, zaś pociągów towarowych 100 km/h. Całkowity koszt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych wynosi ponad 367,5 mln zł. Wszystkie prace zakończą się w pierwszym kwartale 2015 r.
Projekty inwestycyjne obejmujące województwo opolskie zakładają prace na ponad 500 km linii kolejowych. Ich łączna wartość to ponad miliard zł.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024