Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szybka kolej z wielkim opóźnieniem

inforail
17.11.2011 12:30

Szanse na budowę kolei dużych prędkości do 2020 r. są zerowe. Z informacji „DGP”wynika, że zmiana planów jest już przesądzona. Kolejarzy przerosły ogromne koszty projektu. Inwestycja powstanie, ale później. Końca budowy linii mającej połączyć Warszawę z Wrocławiem i Poznaniem, liczącej łącznie ok. 450 km, można się spodziewać dopiero w 2030 r. –ustalił „DGP”. To o 10 lat później niż oficjalnie obowiązujący termin zapisany w rządowej Strategii rozwoju transportu do 2020 r. Nawet Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury ds. kolei, gorący orędownik budowy szybkiego pociągu w Polsce, przyznaje, że uruchomienie ultranowoczesnego połączenia w 2020 r. nie jest przesądzone.
–Na wiele pytań odpowie studium wykonalności, które otrzymamy w grudniu 2012 r. Dopiero na tej podstawie Rada Ministrów będzie podejmować strategiczne decyzje co do sposobu realizacji i źródeł finansowania inwestycji –mówi „DGP”Andrzej Massel. –Póki co obowiązuje jednak strategia transportowa z 2008 r. zakładająca uruchomienie kolei dużych prędkości w 2020 r. –zastrzega. Szczegóły.