Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szybciej ze Szczecina do Trójmiasta

inforail
09.02.2018 14:03

Skrócenie czasupodróży, szybsza komunikacja pasażerska, sprawniejszy przewóz towarów, większebezpieczeństwo, nowoczesne i wygodne perony – to przewidywane efekty pracplanowanych na liniach kolejowych między Trójmiastem a Szczecinem – informują PKPPLK.

Spółka podpisała dziś, 9 lutego, umowę za około 9 mln zł nadokumentację przedprojektową dla odcinków Słupsk – Koszalin – Kołobrzeg –Szczecin oraz Słupsk – Koszalin – Stargard – Szczecin z konsorcjum biurprojektowych IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. (LiderKonsorcjum)oraz IDOM Consulting, Engineering, Architekture, S.A.U. (Partner)umowę na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla zadania „Prace na ciągutransportowym Trójmiasto – Szczecin na odcinku Słupsk – Szczecin Dąbie przezKoszalin – Stargard/Kołobrzeg – Goleniów obejmującym linie kolejowe nr 202,351, 401 i 402”.

Celem studium jest wypracowanie optymalnego warianturealizacyjnego inwestycji na liniach Słupsk – Koszalin – Kołobrzeg – Szczecin(linie nr 202 – 402 – 401) oraz Słupsk – Koszalin – Stargard – Szczecin (linienumer 202 – 351). Koncepcja obejmie około 400 km linii kolejowych.

Jak informują PKP PLK zakładane jest skrócenie czasuprzejazdów pociągów pasażerskich między Trójmiastem a Szczecinem. Wynikistudium umożliwią przyszłą poprawę przepustowości linii kolejowych iuruchomienie większej ilości połączeń zarówno regularnych jak i sezonowych natrasie Trójmiasto – Szczecin.

Planowana w nowej perspektywie finansowej realizacjaprojektu poprawi i zwiększy dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców ipodmiotów gospodarczych: zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości i „wąskiegardła”. Zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach, którebędą dostosowane do obsługi podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszaniasię. Poprawi się także bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego poprzezmodernizację przejazdów oraz budowę bezkolizyjnych skrzyżowań.

I dalej PKP PLK informują, że zmodernizowana i przebudowanainfrastruktura kolejowa umożliwi usprawnienie powiązań komunikacyjnych.Zmniejszone zostanie negatywne oddziaływanie transportu kolejowego naśrodowisko. Realizacja projektu zapewni interoperacyjność kolei i umożliwiniedyskryminujący dostęp do polskiej infrastruktury kolejowej operatorów zinnych krajów. W ramach studium analizowana również będzie zasadnośćprzeniesienia części ruchu międzyregionalnego z linii nr 202 na linię nr 402,Koszalin – Kołobrzeg – Goleniów, co wiązałoby się z elektryfikacją tej liniimiędzy Kołobrzegiem a Goleniowem. Termin zakończenia prac nad studium, to IIIkw. 2019 r.