Szybciej ze Słupska do Ustki. Ale dopiero w 2020 roku
Będą nowe przystankiw Ustce i Słupsku oraz komfortowe perony dla mieszkańców 20 miejscowości natrasie ze Szczecinka do Ustki. Skróci się czas podróży i zwiększy poziombezpieczeństwa.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję zaponad 200 mln zł. Projekt znajduje się w RPO Województwa Pomorskiego. Zarządcainfrastruktury poinformował dziś (26 maja 2017 r.) o podpisaniu umowy na jednąz największych inwestycji finansowanych z RPO. To projekt „Rewitalizacja liniikolejowej nr 405 odcinek granica województwa (między stacjami Biały Bór aSłosinko) – Słupsk – Ustka” z Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Pomorskiego.
Inwestycja lepiejpołączy regiony. Zintegruje transport kolejowy między województwem pomorskim izachodniopomorskim. Dla pasażerów efektem prac będą też krótsze podróże iłatwiejszy dostęp do kolei na trasie Szczecinek – Słupsk. Dziś wartośćpodpisanych przez PLK umów przekroczyła już 7 mld zł – mówi Arnold Bresch,członek Zarządu PLK ds. inwestycji.
Nowe przystanki:Słupsk Strefa i Ustka Osiedle
W ramach inwestycji powstaną nowe przystanki: Słupsk Strefai Ustka Osiedle. Mieszkańcy i turyści otrzymają dzięki temu lepszy dostęp dokolei. W 20 miejscowościach, m.in. na stacjach Miastko i Ustka oraz naprzystankach: Słosinko, Biesowice, Gałęzinowo czy Mokrzyca komfortową obsługęzapewnią przebudowane perony. Będą podwyższone i wyposażone w nowe oświetlenie,wiaty i ławki. Montaż pochylni ułatwi dostęp do pociągów osobom o ograniczonejsprawności ruchowej. Osobom niewidomym i niedowidzącym orientację ułatwiąścieżki dotykowe. Pasażerowie zyskają wygodne przejście pod torami w Kępicach iwyremontowane przejście w Miastku.
Podróże krótsze i bezpieczniejsze
PKP PLK informują też, że dzięki inwestycji czas przejazduna trasie Szczecinek – Słupsk skróci się o ok. 12 minut. Rewitalizacja 90 kmlinii obejmie wymianę wyeksploatowanych torów. Sprawne podróże zapewnią noweurządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkościądo 100 km/h, m.in. dzięki przebudowie 4 mostów i 8 wiaduktów – łącznie 47obiektów inżynieryjnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zwiększy się też poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym idrogowym. Na linii Szczecinek – Ustka przebudowane zostaną 53 przejazdykolejowo – drogowe. Na skrzyżowaniu drogi i torów będą nowe urządzeniasygnalizacji. Prace zaplanowano w latach 2017 – 2020. Podpisaną dziś umowę,wartą ponad 200 mln zł, realizować będzie Trakcja PRKiI.
Projekt”Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (międzystacjami Biały Bór a Słosinko) – Słupsk – Ustka” jest dofinansowany zRegionalnego Programu Operacyjnego (RPO) w wysokości ok. 171 mln zł.
Podpisana dziś umowa to drugi kontrakt PLK podpisany w majuna prace na terenie województwa pomorskiego. 12 maja br. zarządcainfrastruktury podpisał umowę na rewitalizację linii kolejowej nr 207, odcinekgranica województwa – Malbork o wartości 212 mln zł , również z RPO. Realizacja tego projektu zakończy sięjesienią 2019 r.
„