Szybciej z Wrocławia do Jeleniej Góry

inforail
25.01.2016 13:23

PKP PLK poinformowały, że w roku bieżącym przeznaczą ponad42 mln zł na poprawę trasy z Wrocławia do Jeleniej Góry. Dotychczasowe inwestycjezarządcy infrastruktury za ponad 400 mln zł, już skróciły podróż na tejdolnośląskiej trasie do około 2 godzin. W ich ramach zmodernizowano stacje iprzystanki m.in. Wałbrzych Miasto, Wojanów, czy Smolec.

Obecnie trwają prace na odcinku pomiędzy Marciszowem a JanowicamiWielkimi. Ich efektem będzie zwiększenie prędkości nawet o 50 km/h i poprawabezpieczeństwa dzięki wymianie 12 rozjazdów. Nowy tor ułatwi przewóz ładunków,gdyż pozwoli na sprawny przejazd cięższych pociągów towarowych (o nacisku 221kN na oś).

Wygodniej pociągiem wRudawy Janowickie

PKP PLK informują, że poprawi się standard obsługipodróżnych, gdyż na stacjach w Marciszowie i Janowicach Wielkich oraz naprzystanku osobowym Ciechanowice, zmodernizowanych zostanie 5 peronów. Ponadtostacja w Janowicach Wielkich, często odwiedzana przez turystów, zostanie wyposażonaw nowy system dynamicznej informacji podróżnych.

Nowe urządzenia ostrzegawcze na 7 przejazdachkolejowo-drogowych i poprawa nawierzchni na 9 skrzyżowaniach toru i drogidodatkowo podniosą poziom bezpieczeństwa. Zrewitalizowane zostaną 23 obiektyinżynieryjne. Obecnie trwa demontaż toru na stacji w Janowicach Wielkich. Pracepotrwają do końca roku. Łączny koszt robót, rozpoczętych już w 2015 r., wynosi51 mln zł.

Zmienia się stacja wJeleniej Górze

Przebudowane zostaną trzy perony, które będą wyższe iznacznie ułatwią podróżnym wsiadanie do pociągów. Zostaną odnowione wiaty,zamontowane nowe oświetlenie, dynamiczna informacja oraz monitoring. Pracemodernizacyjne obejmą również przejście podziemne prowadzące na perony, przywejściach zostaną zainstalowane windy.

Obecnie pociągi dojeżdżają do stacji zgodnie z rozkładem.Obsługa podróżnych prowadzona jest z dwóch peronów. Równocześnie kończą sięprace na sąsiednich peronach nr 3 i 4. Zdemontowano tam konstrukcje starychwiat. Są one czyszczone, wzmacniane i zabezpieczane antykorozyjnie. Nadprzejściem podziemnym nowe, mocniejsze konstrukcje zastąpią stare elementy.Budowana jest winda na peronie 3. Przy peronach położono już nowe tory. Prace owartości 24 mln zł powinny zostać ukończone w trzecim kwartale tego roku.

Koleją w góry

PKP PLK informują, że kompleksowym efektem kilkuletnich pracna linii z Wrocławia do Jeleniej Góry jest krótszy czas przejazdu (około 2godz., tj. krócej o blisko 1,5 godz. w porównaniu do 2010 r.) oraz dobraobsługa na stacjach i przystankach. Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnejtrasie do Kotliny Jeleniogórskiej, pojawiają się nowoczesne składy przewoźnikówregionalnych i dalekobieżnych.