Szybciej na Podkarpacie. Przez Sandomierz

inforail
04.07.2016 08:14

Ponad 100 mln zł toszacowany koszt elektryfikacji odcinka linii kolejowej Rzeszów-Ocice. Poelektryfikacji skróci się czas przejazdu ze stolicy Podkarpacia do Sandomierza,a w przyszłości inwestycja pozwoli uruchomić połączenie do Warszawy.

Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z biura prasowego PKPPolskie Linie Kolejowe, przetarg został ogłoszony w czerwcu i obejmujeelektryfikację, przebudowanie i zabezpieczenie istniejącej siecielektroenergetycznych i teletechnicznych oraz wycinkę drzew.

„Prace budowlane zaplanowano na lata 2017-2020.Szacowany koszt elektryfikacji to ponad 100 mln zł” – dodała.

Elektryfikacja 67-kilometrowej trasy Rzeszów-Ocice pozwolina skrócenie czasu przejazdu do Sandomierza, m.in. dzięki wyeliminowaniukonieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Ułatwi też podróż, aw przyszłości umożliwi uruchomienie połączenia między Rzeszowem a Warszawąprzez Sandomierz – Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg-StalowąWolę i Lublin.

„Elektryfikacja tej linii (nr 71) to nie tylko krótszai wygodniejsza podroż na trasie Rzeszów-Sandomierz, ale także Rzeszów-Lublin”- zaznaczyła Szalacha.

PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły do tej pory nainwestycje na tej linii ponad 230 mln zł.

Połączenie Rzeszów-Sandomierz-Warszawa będzie możliwedopiero po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii nr 25 SkarżyskoKamienna-Ocice oraz na linii nr 8 Warszawa-Radom. „Dodatkowe korzyści będątakże po zakończeniu modernizacji (w tym elektryfikacji) linii nr 68Lublin-Stalowa Wola oraz trasy Lublin-Otwock. Planowany termin zakończeniawszystkich tych projektów to rok 2020” – powiedziała Szalacha.

Obecnie na odcinku Rzeszów-Ocice prowadzone są prace, związanez budową nowego przystanku w Chmielowie i wydłużeniem peronu w GłogowieMałopolskim. Obie inwestycje mają zostać zakończone do końca 2016 r.

Natomiast w marcu br. PLK podpisały umowę na opracowaniedokumentacji budowy mijanki w Majdanie Królewskim. Ma być gotowa do końca br.,a mijanka – w 2018 r. Jak podkreśliła Szalacha, mijanka poprawi przepustowość liniii usprawni ruch kolejowy.

W ubiegłym roku na trasie z Rzeszowa do Ocic PLKprzebudowała wiadukt kolejowy w miejscowości Widełka, koszt inwestycji wyniósł2 mln zł. W 2015 r. PLK wydały również ponad 2,7 mln zł na modernizację 3przejazdów kolejowo-drogowych w: Komorowie, Pogwizdowie Nowym i Miłocinie.