Szybciej między Poznaniem a Szczecinem, jest kolejna umowa
Atrakcyjny czasprzejazdu, wyższy poziom bezpieczeństwa komfortowe stacje, oraz sprawniejszyprzewóz towarów, to główne efekty modernizacji trasy kolejowej Poznań –Szczecin.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały kolejną umowę za ponad201 mln zł. Dzięki niej między Słonicami a Szczecinem Dąbie będą nowoczesneurządzenia sterowania ruchem oraz sprawna łączność niezbędna dla bezpiecznychpodróży.
Umowa na zaprojektowanie i wykonanie zabudowy urządzeństerowania ruchem kolejowym oraz urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnejmiędzy Słonicami a Szczecinem Dąbie obejmuje budowę nowoczesnych urządzeństerowania ruchem kolejowym, w tym budowę lokalnego centrum sterowania (LCS) wStargardzie.
Modernizacja liniiPoznań – Szczecin, na odcinkach Poznań – Wronki i Słonice – Szczecin Dąbie, tojedna z największych inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środkówinstrumentu CEF „Łącząc Europę”. Konsekwentnie realizujemy kolejne etapy i dziśpodpisujemy czwartą umowę. Tym samym na tę trasę z Krajowego ProgramuKolejowego przeznaczyliśmy już ponad 1,6 mld zł – mówi Arnold Bresch,Członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
LCS to jeden z elementów, który zapewni wyższy poziombezpieczeństw jazdy pociągów. Komputerowy system będzie wspierał pracędyżurnych ruchu. Nowoczesne sterowanie pozwoli na szybszą i bezpieczniejsząjazdę pociągów przez stacje. Zamontowany zostanie monitoring na przejazdachkolejowo – drogowych. Kamery będą także na modernizowanych peronach, co zapewniwiększe bezpieczeństwo pasażerom. Projekt przewiduje budowę nowoczesnegosystemu dynamicznej informacji pasażerskiej na stacjach i przystankach międzyPoznaniem a Wronkami oraz Słonicami aSzczecinem Dąbie. W ramach projektu wybudowana zostanie także nowoczesna siećteletransmisyjna kolejowej radiołączności. Zapewni to bezprzerwową łącznośćpomiędzy posterunkami ruchu dla bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ruchupociągów.
Podpisany dzisiaj kontrakt to druga umowa dla tej inwestycjina srk z tzw. „otwartym interfejsem”. Wcześniej podobną umowę PLK podpisały dlaodcinka Poznań – Wronki. Taki zapis umożliwia pozyskanie od wykonawcówinformacji o powiązaniu urządzeń wewnątrz systemu srk oraz istniejącego systemuz innymi systemami.
Wartość umowy, to 201,2 mln zł netto z czego 165,5 mln złnetto pochodzi ze środków finansowych instrumentu „Łącząc Europę” UniiEuropejskiej. Roboty wykona firma AŽD Praha s.r.o. Umowa na srk jest czwartąumową podpisaną przez
PLK na modernizację, ważnej trasy Szczecin – Poznań.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modernizacja liniiPoznań – Szczecin
Projekt Modernizacja linii kolejowej Poznań – Szczecin, naodcinku Poznań – Wronki i Słonice – Szczecin Dąbie to jedna z największychinwestycji realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środkówfinansowych instrumentu finansowego „Łącząc Europę” Unii Europejskiej.
Prace budowlane rozpoczęły się w listopadzie br. międzyPoznaniem a Wronkami. Zakończenie modernizacji zaplanowane jest pod koniec 2020r. Będą wymieniane tory. Przebudowane 43perony na 21 stacjach i przystankach.Pasażerowie zyskają nowoczesne perony wyposażone w nową nawierzchnię,wiaty peronowe, nowoczesne oświetlenie, informację pasażerską i noweoznakowanie. Zostaną także dostosowane do potrzeb osób z ograniczonąmobilnością. Zwiększy to komfort korzystania z transportu kolejowego.
Lokalne Centra Sterowania w Poznaniu i Stargardzie,nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowa 48 przejazdówkolejowo – drogowych zwiększą bezpieczeństwo. Zmodernizowana będzie także siećtrakcyjna i układy zasilania. Pracami modernizacyjnymi objętych zostanie także18 wiaduktów kolejowych. Wybudowanych i zmodernizowanych zostanie 68 obiektówinżynieryjnych z przystosowaniem ich do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt.Modernizacja linii kolejowej E59 skróci czas przejazdu najszybszych pociągów ookoło 50 minut, dzięki możliwości jazdy pociągów z prędkością do 160 km/h.Zwiększy się również przepustowość linii. Poprawi się oferta przewozowa.
Aby wykonać wszystkie zasadnicze roboty do końca 2020 r. PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. wykonały wcześniej, w latach 2017 r. – 2018, toroweroboty na prawie 100 km torów między Słonicami a Szczecinem Dąbie.
„