Szprychy oraz czasy przejazdu do CPK. I pytania o nie
4 lipca 2018 r. naspecjalnym posiedzeniu Komisji Infrastruktury wiceminister infrastruktury(dawniej pełnomocnik rządu ds. budowy CPK) przedstawił plan projektówinwestycyjnych dotyczących rozwoju sieci kolejowej, które mają być zrealizowanew ramach programu wieloletniego CPK.
W swojej prezentacji Mikołaj Wild podał przygotowany pokonsultacjach z PKP PLK SA ramowy zakres inwestycji na liniach kolejowych dlanastępujących relacji tzw. szprych:
Warszawa-Olsztyn
Warszawa-Ostrołęka-Pisz-Giżycko
Warszawa-Białystok-Suwałki
Warszawa-Terespol
Warszawa-Lublin-Zamość-Hrebenne
CPK-Kielce-Tarnów-Nowy Sącz
Warszawa-Katowice/Kraków/Bielsko-Biała
CPK-Częstochowa – Opole-Nysa
Łódź-Sieradz-Kalisz-Leszno-Głogów-Zielona Góra
Łódź-Sieradz-Kalisz-Poznań-Szczecin
CPK-Poznań-Gorzów Wlkp.
CPK-Płock-Włocławek-Bydgoszcz-Koszalin/Kołobrzeg
CPK-Radom-Rzeszów
CPK-Gdańsk
CPK-Warszawa
CPK-Łódź.
Minister Wild zaprezentował również zakładane czasyprzejazdów z CPK do największych miast Polski, które mają być efektemzrealizowanych inwestycji:
Bydgoszcz – 1:35
Koszalin – 3:25
Poznań – 1:50
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szczecin – 3:15
Kielce – 1:00
Kraków – 1:15
Katowice – 1:15
Gdańsk – 1:45
Olsztyn – 2:00
Radom – 0:35
Kielce – 1:00
Rzeszów – 2:00
Opole – 2:20
Częstochowa – 1:20.
W związku z przywołanymi wyżej informacjami grupa posłówzwróciła się do Ministra Andrzeja Adamczyka z następującymi pytaniami:
Jakie projekty (remonty, przebudowa, rozbudowa, nowe linie)na przywołanych powyżej szlakach kolejowych są obecnie realizowane?
Jakie projekty na ww. szlakach będą realizowane wnajbliższym czasie?
Jak realizowane i planowane prace wpłyną na osiągnięcieczasów przejazdu planowanych i zakładanych przez min. Wilda?
Które z przedstawionych powyżej celów zostaną zrealizowanedo końca 2027 r.?
Jak wycenia Pan Minister koszty realizacji wymienionychwyżej celów?
Czekamy na stanowisko resortu.
„