Sześć z czternastu Edyt wozi pasażerów PKP Intercity; odbiory Flirtów niedługo

6 z 14 składów ED74 modernizowanych przez PESA Mińsk Mazowiecki wozi już pasażerów – podały w dzisiejszym komunikacie PKP Intercity.
Niedługo rozpoczną się także odbiory nowych Flirtów od Stadler Polska – dodano.
Będą kolejne inwestycje
Przewoźnik podał, że w ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 roku przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz prośrodowiskowe stacje postojowe. Plany obejmują między innymi inwestycje w elektryczne zespoły trakcyjne czy piętrowe składy wagonowe typu push-pull o obniżonej emisyjności, a ekologiczne zaplecza techniczne są wyposażane m.in. w oczyszczalnie ścieków o obiegu zamkniętym i panele fotowoltaiczne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Spółka ma ambicję stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu. Już teraz pasażerowie mogą zobaczyć na zakupionych biletach informację o śladzie węglowym, jaki pozostawi ich podróż pociągiem i porównać go do samolotu czy też samochodu.
Flotę PKP Intercity w ostatnich miesiącach wzmocniły kolejne pojazdy, w których podróżni mogą komfortowo podróżować z rowerem. Do taboru przewoźnika dołączyło między innymi 60 wagonów COMBO, 10 wagonów 175A z zamówienia na 81 nowych wagonów od FPS H. Cegielski i 6 z 14 składów ED74 modernizowanych przez PESA Mińsk Mazowiecki. Obecnie narodowy przewoźnik posiada ponad 200 wagonów i 61 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które są przystosowane do przewożenia jednośladów. To o 56 pojazdów więcej niż 3 lata temu. Niedługo rozpoczną się także odbiory nowych Flirtów od Stadler Polska – wskazano w komunikacie.